• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Vet inte. Men *hjärtar gullhunden*

En av mammas hundar vilade med sitt huvud i mitt knä när någon av bebisarna började röra på sig. Hunden stelnade till och spärrade upp ögonen. Sedan låg hon blick stilla och lystrade. Hon tittade konstigt på mig under resten av kvällen.

Ninnnis skrev 2010-11-03 13:44:14 följande:
      Det hände en ganska märklig grej dagen efter återföringen. Efter mormors begravning fick jag jätteont i magen och lade mig på sängen. Då kom vovven och lade sig med huvudet precis ovanpå embryot. Han har aldrig legat så innan, både jag och maken tittade förundrat på varandra. Vovven bara låg där med sitt lilla varma söta huvud och tittade på oss. Det kändes verkligen märkligt.Kan det ha varit så att han kände att det var något där som han skulle skydda?
  • Daa

Jag kom hem och hittade ett brev från FK. Har varit tvungen att läsa vissa delar flera gånger. Men: Havandeskapspenning beviljat! Där satt den.
    Så när min halvtidssjukskrivning tar slut tar havandeskapspenningen vid och det känns mycket skönt.
    Nu är det dags för en sån där morfar som Ninnis brukar prata om.

Kram på er.

• Daa

"Och på den vägen är det" betyder dessutom: "Ninnis tyckte Puerto var roligt och gjorde därför en ganska stor affär av det".
    Ninnis.

Ninnnis skrev 2010-11-04 09:09:15 följande:
    Hvidis, det var Lanovia som loggade in från mobilen och skulle skriva om Villemoas "knyte". T9 valde dock att skriva Puerto istället, och på den vägen är det
    Villemoa skrev 2010-11-04 09:16:54 följande:
      Hon skulle skriva "pyret" men annars är det rätt
  • Daa

Ooooj, Blommis! *slänger ut ännu en hand att grabba om det behövs* Alla böner och förhoppningar för det lilla ägget. Ja, var THE EGG nu!

• Daa

Fru E: hoppas att du får en dräglig dag idag. *kramar om och peppar lite försiktigt*

• Daa

Det är ju en lättnad att skrället gick igenom. Hoppas på bra pengar vid försäljningen nu.

Norrskensflamman skrev 2010-11-04 09:46:34 följande:
    Dagens bästa nyhet i Flammans deprimerade bubbla (hittills i alla fall, det kanske kommer fler?): Golf-jävla-helvetes-bilen gick genom ombesiktningen!!!!!!!!Det kostade oss visserligen drygt 3000 kr (jag spyyyyyr) med katalysatorbyte och skit, men nu är den besiktigad och klar för försäljning.Gäller nu bara att få ut nånting för den också!*går och tar en stor koppkaffe*

Toppen att du har pratat med dina chefer.
    Vill du dra dig undan kan du ju alltid komma en sväng till oss i byn. Det är inte välstädat och vi är inte så bra på att laga mat, men det är ännu en liten tid ganska fridfullt där.

• Daa

Det är ju Puerto! Inte kommer Puerto när mamma väntar sig det.
    20:e säger jag.

Villemoa skrev 2010-11-04 12:55:54 följande:
    Ninnis: nej för sjutton, inte gå över tiden! Jag hoppas Puerto brås på sin storasyster för det skulle betyda att hon kommer på lördag

• Daa

Vilken lycka, Fru E!
    Stort GRATTIS till dig och herr E!

Här har trillat en och annan glädjetår. Oj, nu kommer en till.

• Daa

Blommis: tumhållningen går in ett än mer koncentrerat och krampaktigt läge. *hoppas mig blå och kramar om Blommis varsamt*

• Daa

Ja, åk nu, Blommis. Vi väntar här och hoppas med allt vi har på Guldägget.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans