• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Blommis: skönt att guldembryot är på plats. Skickar dig många styrkekramar inför ruvningen. *och hoppas så hjärtat värker*

Heloise: jobbigt uppvaknande. Hoppas finaste lilla Elise får komma hem till er snart.

Ingis: jobbigt med ett sådant gräl, men skönt att ni lyckas prata ut efteråt.

Villemoa: softa på ni. Det låter fint.

Fru Sy: vad känns det som spontant? Ett Pyre, ett Knyte, en Plutt, en Palt, en Knodd, en Kotte, ett Bus, en Puff? Eller är det en liten Huligan?

• Daa

*fnihiss*

Ninnnis skrev 2010-11-08 16:53:08 följande:
    På tal om det så har jag fått fem praktfinnar på hakan som har formaterat sig ungefär som Karlavagnen...

• Daa

Aleta: välkommen hem. Härligt att ni haft det underbart. Och tack för tipsen.

Lanovia: så spännande med födelsedagspresenten. Men trist att maken mår sämre igen.

Heloise: du är verkligen inte någon subba. Med tanke på vad ni har gått igenom är det väl inte konstigt att du känner dig nära att klappa ihop. Hoppas du har haft ett bra samtal med kuratorn idag.

Flamman: gott med en bra dag. *hoppas på många många fler bra dagar för Flamfamiljen*

Villemoa: stackars lilla Moa med feber. (det hinner säkert gå ner till den 20e )

Blommis: skönt att det är bra med dig såhär långt. *kramar om*

Fru Sy: Så gulligt med välkomnandet tillbaka till jobbet. *vinkar till den trötta och glada fru Sy*

dfk: kram tillbaka!

Angående arbetsnamn, så har Axel och Fälga fått heta både det ena och det andra och det har varit spontana saker som fastnat för en tid. Innan vi visste antalet gick magen ganska ofta under namnet Krabatis (men då är inte vi riktigt som andra alltid... ). Just nu kallas de mest för parvlarna. Parvlarna, som sysslar med små parvelangelägenheter som vi inte riktigt förstår. Alltså händer det ofta att jag/vi säger/tänker att de småparvlar runt därinne. Om några veckor är det något annat ord som är inne.

Gaserna, ja. Högst påtagligt. De första månaderna kändes det som om jag gick genom tillvaron som Gasbollen (fast maken hävdade att jag var en väldigt söt gasboll ) Det var skönt när det lugnade ner sig lite.

• Daa

Kikar in och säger: Hej på er!
    Ska se hur mycket jag hinner läsa ikapp och kommentera. Det är skönt att bara jobba halvtid, men så mycket effektivare man måste vara...

• Daa

Hvidis: hoppas att de inte hittar något farligt idag.

Fru Sy: jaa, Knappen var ju jättegulligt!

Ingis: jaa! för stor trådträff också.

Ninnis har varit på MVC *myser och ler*

Fru Bygg: hoppas du får tillfälle att sova gott och vila upp dig riktigt ordentligt snart.

Flamman: kram på dig. Hoppas att du också får känna dig riktigt pigg och utvilad snart.
    Bruttan: men så hemskt med olyckorna! Och stackars I som inte fick tag på sin kille...

• Daa

Fru Sy: så kul med bebisfladder! ♥ Skönt att börja jobba 12 idag. Det gör jag också, så jag tänkte börja åka på en liten stund för att äta lunch med arbetskamraterna. *skrattar åt elevens kommentar*

Bruttan: Detta ärkeas!

Villemoa: fiiin mage!

Fast jag tror att min är större. 
    Även om midjemåttet inte har ökat på två veckor... Försöker tänka att det inte har någon betydelse, så länge det parvlar på därinne och jag går upp i vikt. Men det stör mig. En vecka kvar till tillväxt-UL och nästa BM-besök.

• Daa

29+5

Ninnnis skrev 2010-11-10 11:01:37 följande:
    Daa, vilken vecka är du i nu?
  • Daa

Ninnis: håller med om att det är dumt att publicera sådant.

Oj, så det snöar nu! Bäst att "he sig iväg" som vi säger här. Så jag hinner få mig lite lunch innan arbetsdagen börjar.

Kram på er.

• Daa

Hihihi! *hjärtar gulliga, gulliga Spillevinken*

lanovia 08 skrev 2010-11-11 10:19:28 följande:
    Gissa om jag blev full i skratt i går kväll efter att spillevinken hade somnat. (kan inte sluta använda det namnet på henne med tanke på hur hon är till sättet ).Visst att man kan hitta henne i alla möjliga ställningar efter att hon somnat, som Pippi Långstump, hela kroppen upp på kudden etc etc.Men igår tog hon nog priset. Kolla under mina starka bilder.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans