• Daa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Finaste, käraste Heloise, vilken mardröm med ovissheten!

Vet inte heller vad jag ska skriva, men du resonerar så klokt och du och Panzer verkar veta så väl vad Elise behöver.

Önskar av hela mitt hjärta att det ska visa sig att det inte är något fel alls.

Tusentals kramar till hela familjen.

• Daa

Ja, lilla Puerto, inga påhitt nu.

Ninnnis skrev 2010-11-12 08:25:15 följande:
      Lycka till! *snälla lilla Puerto, ligg kvar!*

• Daa

Villemoa: skönt att Puerto ligger där hon ska! *berömmer Puerto*

Ingis: usch, vilken lång arbetsdag du hade! Får du gå hem tidigare idag?

Lanovia: vilken skön Spillevink ni har! *hjärtar*

Jag tror inte att jag har skrivit hur jag har lagt upp det. Halvdagar är vad som gäller, för fyra timmar om dagen känns lagom. Nu när jag får åka hem är jag bara vanligt trött och har möjligen ont i ryggen. Det var åttatimmarspassen som blev för tuffa.
    Mina tider varierar lite, har planerat efter vad jag hade inbokat innan jag blev sjukskriven och vad jag har för aktiviteter utanför jobbet, t ex bm-besök. Men jag försöker ha lunchrast på jobbet, för då är det betydligt större sannolikhet att jag får i mig ordentlig lunch vid rätt tid.

• Daa

Oooooh! Puerto! Heja, Villemoa!

Håller med Aleta om att disträ kan få vara ett understatement.

• Daa

Jag också!

Många kramar, Flamman.

Ninnnis skrev 2010-11-13 09:00:22 följande:
      Jag tycker också samma som er.KRAM på dig finaste Flamman! Du är den bästa mamma T & K någonsin hade kunnat få. Så det så.

• Daa

Finaste Heloise. Vill bara skicka en massa kramar till dig och er.

• Daa

Jag har släppt det där om midjemåttet (nästan), men nu är det dags för nästa Ska-jag-vara-orolig-grej.
    Det här var andra natten i rad (har haft några sådana nätter då och då) när jag sovit väldigt dåligt på grund av sammandragningar. De är inte smärtsamma eller så, någon kan göra lite ont när det sammanfaller med knip i inte-tjejmagen, men de är många och kommer så pass tätt att jag inte hinner somna om.
    Varför kommer sammandragningar om natten, då man vilar och inte anstränger sig alls?
    Kan jag ha UVI eller något?
    Hade det varit vardag skulle jag har ringt BM för att fråga, men nu är det ju helg och två långa dagar kvar innan det är möjligt att få tag i henne.

*googlar mig less*

• Daa

Blommis: snacka om att gubben befinner sig i en egen liten värld där det är hans angelägenheter som räknas. Han verkar ju inte ha vett att skämmas heller när han blir konfronterad med sin tölpighet. *stönar*

• Daa

Åh, så spännande Villemoa! Hoppas att allt går smidigt och fint nu.

Tack för att du delade om dina sammandragningar. Om jag räknar nattens sammandragningar och de jag har haft idag, vila eller inte, är jag definitivt uppe i över 15 st. Måste baka tills imorgon, men jag känner mig lite olustig och vill helst inte göra någonting alls.

• Daa

Blommis: jag tänker givetvis ta det med henne så fort jag får chansen. På måndag kan jag ju ringa och på tisdag har jag ett inbokat besök. Det som gnager i bakhuvudet hela tiden är orden "Kul med tvillingar, men då måste du vara extra uppmärksam på sammandragningar". Javisst, tyckte jag som då aldrig hade haft någon sådan. Ingen har berättat vad jag ska vara uppmärksam på, för sammandragningar under graviditeten är ju heeeelt normaaaalt och rätt och riktigt. Inom vissa gränser.
    Om det är något skumt på gång, om det skulle vara en UVI som spökar, hur bråttom är det då? undrar jag. Kanske ingen fara alls att vänta till på tisdag. Eller sitter jag här och slösar bort dyrbar tid för att jag inte riktigt vill ringa förlossningen?
    Som sagt, det är ju inte som att man har gjort detta förut...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans