I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Duktiga Busan!
Duktiga Busan!
Sådär. Nu har jag ringt förlossningen. Tack för peppningar. Varför är jag så himla nervös när jag ska ringa sjukhuset? Är det den där kärringen på gyn som har skrämt mig så?
I alla fall: hon jag pratade med var hjälpsam och uppmuntrande. Så länge sammandragningarna inte är regelbundna och smärtsamma är det ingen fara. Däremot tycker hon att jag ska lämna urinprov till BM på måndag. Får se hur jag löser det logistiskt. Borde inte vara knepigare än ett sms till chefen om att jag kommer senare till jobbet.
Om jag fortsätter vara orolig och undrar över mer är det bara att ringa och skulle jag bli riktigt orolig finns det möjlighet att komma in också.
Som sagt, varför är jag alltid så himla nervös för att ringa?
Ska försöka ta mig upp ur min handlingsförlamning och slänga ihop den där långpannan nu.
Åh, Villemoa! Så stort och fantastiskt! Lycka till.
Och så typiskt Puerto att komma en dag som ingen tippat på.
Ja, det var skönt. Det ante mig, men ändå skönt att få höra. Och det bästa var ju "Ring du bara om det är något."
Äntligen är långpannan med innehåll i ugnen, maken är tillbaka hemma och lagar mat och jag är nyduschad.
Skit, Ninnis.
Skitjobbigt. *kramar om*
Nu är det alltså tumhållning för att det här blodet inte betyder något.
Det borde vara förbjudet med blod på pappret.
Åh... Väntan, vånda och toalettskräck.
Nej, vetskapen om att det är vanligt med blödningar hjälper föga mot det. *kramar om igen och hoppas att det kan hjälpa lite att vi är några som hoppas i ert ställe*
Ja, varför finns det ingen sån där ffw-knapp för livet?
Puerto har kommit! *jubel och fanfarer*
Stort grattis till hela familjen. *hjärtar de små systrarna*
Ninnis: jag tycker att det där låter väldigt hoppfullt. *kramar*
Flamman: fint att din make hade det där samtalet med flickorna. Det var nog viktigt för dem alla. (jag har förresten varit på farsdag-middag iförd bl a en av dina fina mammablusar. Jättefin, verkligen, men den stramar ordentligt kring magen, så det är snart över med användandet av den. )
Heloise: väldigt vackra texter båda två. Kram till er.
Ingis: gulliga Busan som pussar på Puerto-bilden.
Det har varit betydligt lugnare med mina sammandragningar. I natt har jag haft mer sovtid än vakentid och det känns skönt. Faktum kvarstår att vilken sovställning jag än väljer, så vaknar jag efter någon/några timmar och har ont någonstans och att byta ställning är ett helt projekt. Men så kan det ju vara när man börjar vara stor och det kan jag väl leva med. Iaf tills jag kommer på något smart med kuddar och madrasser och filtar och allt vad det kan vara.
Grattis på födelsedagen, Lanovia! Hurra, hurra, hurra, HURRAAAA!
Blommis: vilken mysig fars dag.
Men så ledsamt med Vidriga Veckan. Önskar att jag kunde bära lite av mardrömmarna och oron.
Usch för gegget i pannan. Hoppas verkligen att ni får värme lättare nu.
Aleta: hur har det gått på jobbet?
Lanovia: vilken fin present du fick av maken!
(nej, det var inte blodprov jag skulle lämna idag. I vilket fall som helst så gjorde jag inte det. Tänkte att det kan vänta tills imorgon när jag ändå ska träffa bm, eftersom sammandragningarna har varit så snälla och få).
Ninnis: hoppas att du har det bra på kursen.
Hvidis: krya på dig! Hoppas att surgubben skärpt till sig.
Flamman: gulliga T och K!
Villemoa: *vill också se*
Fru Sy: fult av rektorn att försöka pressa in så mycket som möjligt. Det är svårt att jobba halvtid, för oj så lätt hänt det är att man tar på sig lite för mycket.
Drygt att så många tjatar om din mage.
Vi har varit på föräldrarutbildning, den första träffen av två. Konstaterade att jag har den största magen. Även när jag jämförde med kvinnan som är beräknad föda i december.
Villemoa: glömde ju skriva Välkommen hem! Mys på och ta hand om varandra nu.
Aleta: skönt att det gått bra på jobbet. Kan tänka mig att du blir lite trött i huvudet.
Ingis: skönt att slippa panikprojektet nu. Helt rätt att skippa övertiden idag.
Julklappar? Är det jul snart? Det är för mycket annat som snurrar i huvudet.
Vad spelar du för något?
Muggles: 30+4 idag. Imorgon är det tillväxt-UL och då får vi veta hur stora de är nu. Förra gången var de normalstora iaf. Min mage följer övre kurvan för en enlinggraviditet. Den är större än den mage som Villemoa hade innan hon födde i helgen, men då hade hon en liten mage. Citat från bm i morse: "din mage är välfylld med barn", så då antar jag att den inte är stor i överkant.
Flamman: Jobbig känsla. Ingis skrev ett klokt inlägg, tycker jag. *kramar om och hoppas att adventsfriden ska infinna sig snart*
Blommis: en stor och varm kram för ännu en dag.
Gick igenom morgonens besiktning hos bm. Inga bakterier, alltså ingen UVI. De ökade sammandragningarna kan mycket väl ha ett samband med att mina stackars tarmar emellanåt får jobba som tusan för att få gjort det de vill: magkniiiiip! (härliga detaljer återigen...) Det stämmer med tiden i alla fall.
Bm kommenterade att jag ser piggare ut nu och inte lika grå som sist, så halvtidssjukskrivningen har nog gjort mig gott.
Muggles: Gulligt med Ada och Beda. Förstår att du är nervös och orolig inför måndag. Håller tummarna för toppenbesked.
Vilka fina och tänkvärda inlägg om julen, alla.
Villemoa: härligt att det går fint och att du mår bra. *kramar* Gulliga Moa!
Blommis: ja, vad ska man säga om sådana näsbrännor? H*n som har skrivit har ju ingen koll alls på dig.
Men det är ju litegrann så på vissa ställen på BT ibland: man får inte ha negativa åsikter om någonting som någon skulle vilja ha på sitt bröllop, för då trampar man ju på någons romantiska dröm.
Håller med om att du är både välformulerad och klok.
Tycker också att det är kul med nya som tittar in och hänger här. Skulle gärna hänga lite i den andra tråden, men insåg snabbt att det tempot hänger jag inte med i.
Bm sade ingenting om att skicka mitt prov vidare, så jag antar att det inte kommer att testas för gbs. Typiskt, jag hade hoppats få släppa det där nu. När brukar man testa gbs?
*kramar om massor och fortsätter hålla tummarna*
Har man sett? 7000! Heja!
Hmm... joo, det betyder det väl?
Hej Ninnis!
Enligt min erfarenhet är trötthet överhuvudtaget en dålig kombination med vad som helst på danska.
Kram!