• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Tack för kramar och pepp (igen), ni är underbara! Jag ska försöka ta mig samman och tänka positivt. Inget har ju förändrats egentligen, embryot i magen är ju fortfarande detsamma. Och i ärlighetens namn har jag inte tyckt att processen har varit så fruktansvärt jobbig, så det är väl inte hela världen om vi måste göra om det igen. Jag ska dock försöka ringa kliniken idag och se om vi kan få svar på några av våra frågor i alla fall.

• Ninnnis

Heja Bruttan, Bruttmannen och syster Bengt! Härligt att bollen är i rullning.

Och Hvidisen, redan KUBB/NUPP! Och mage! Jag bara måste få träffa dig snart och se din fina mage och fina dotter.

Fru E, heja heja eskimån! Och tänk att den första klarade upptiningen!

• Ninnnis

Villemoa skrev 2010-10-20 08:21:13 följande:
    ..och syster Bengt heter egentligen syster Bosse

Ojdå!

• Ninnnis

Fru Bygg, klart du ska skriva om dig och ditt! Är det något som har hänt? Vi saknar ju dig!

Bruttan, trevlig resa!

Dfk, vad spännande med lillasyster!

Fru Sy, spännande med UL

• Ninnnis

Jag har pratat med labbet idag och de bedyrade att vi inte ska vara oroliga för kvaliteten på embryot i magen. De menar att redan på dag 3 har den naturliga urvalsprocessen visat att det ägget var det bästa. Eftersom livmodern är den abslout bästa miljön för embryot att utveclas i valde de att sätta tillbaks det på dag 3. Varför man valde att fortsätta odla de 5 andra istället för att frysa ner de på dag 3 fick jag inte riktigt svar på, men då förstår jag varför återföringen av det bästa ägget skedde på dag 3.

Jag får väl försöka tro på det, men visst hade det varit skönt med ett par eskimåer som backup...

*snälla lilla embryo, stanna i magen och gotta in dig ordentligt*

• Ninnnis

Fru E förresten, hur lång tid odlades dina 6-celliga embryon? Vårt är 8-celligt och vår klinik pratar bara om befruktat (dag 1), 4-celligt (dag 2), 8-celligt (dag 3) och blastocyst (dag 5). När är det 8-celligt då?

• Ninnnis

Fru Bygg, USCH vad tufft du har haft det! Fy för jobbiga svärmödrar och surgubbar. Men för att lilla E har ett friskt och fint hjärta!

Kul att du är tillbaks

Kram!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-20 12:27:13 följande:
      Fortfarande: om inte Ninnis och andra tjatat halvt hål i huvudet på mig, hade jag nog kanske aldrig ringt det där samtalet som ledde till inseminarierna och nu är det IVF-vilket jag verkligen aldrig tänkt ge mig in på. Inte för att det blivit som jag vill ändå hittills, men själva poängen är att saker i mitt liv faktiskt påverkas av att ni finns.

Åh, jag minns det som det var igår. Oj vad jag tjatade på dig! Jag kände mig nästan lite taskig ibland... *nostalgisk*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans