Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Det jag just skrev ovan kallas med andra ord för att ta den berömda tjuren vid de bångstyriga hornen. Och styra verkligheten åt ett rimligt håll. Med fast och enveten hand.

• passionsblomman

Daa, var inte så förbaskat petnoga! Bli oarbetsför helt och hållet några dagar och under de dagarna kör du Terrierattacken mot FK-för den tar tid nämligen. Är du inte ganska förkyld ifall du tänker efter?
    Annars är det så jag nästan hoppas du blir det, så du slipper fundera över om du har samvete att var hemma några dagar eller ej.
    För du kommer inte att hinna bråka klart med dem om du är på jobbet. och du ÄR ju trött och orkar inte som vanligt!

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-10-21 17:26:10 följande:
    Besöket hos bm gick bra. Järnvärdet bra, SF-måttet ökat från 30-35, vikt +2kg sen förra gången (totalt 8kg hittills) MEN bebisen ligger fortfarande i säte. Så nu har jag fått inbokat vändningsförsök den 1 november. Fortfarande kan ju bebisen vända sig men jag tror att hon ligger där hon ligger och kommer så fortsätta göra. Har mentalt ställt in mig på kejsarsnitt. Så är det, ut ska hon på ett eller annat sätt och det viktigaste är ju att hon mår bra.

Envisa lilla unge!

Men gött att allt annat är bra! Och att du har så lugn attityd inför ev snitt. Det är ju precis som du säger: bara hoan kommer ut och mår bra så...

• passionsblomman

Daa skrev 2010-10-21 17:42:54 följande:
    Blommis: jag behöver inte fundera för att veta att jag inte på några villkor har samvete att vara hemma några dagar. Så är det. Det finns ingen annan råd än att hoppas på den där förkylningen då. Men. Imorgon tänkte jag stämpla ut tidigt om verksamheten tillåter (det är chefens idé) och då ska någon få sina fiskar värmda utav en terrier. Eller nåt.

Nej, jag inser det, och det är väl bra. Men ännu bättre ifall chefen frigör tid så du kan ta tag i det här. För det ordnar sig inte av sig själv.
    Nu är det ju för väl att ni inte får gå från hus och hem i vilket fall, men det som gör mig galen är principen!
    INGEN kvinna borde behöva jobba ända fram till förlossning om hon känner att krafterna inte längre räcker eller kroppen hindrar en på annat sätt. Det borde vara självklart!
    Och att saker och ting blir utredda INNAN bebis(arna) har hunnit komma borde ju anses som en fördel....

• passionsblomman

Villemoa, usch, jag förstår precis vad du menar och hur det måste kännas med den tanken, att inte få ha barnet hos sig. HOPPAS det går att vända envisingen!

Daa, *reser raggen i full sympati*

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-10-21 18:17:42 följande:
      Mmm, jag också. Men den här lilla flickan är lika envis som sin storasyster

Har de ärvt detta på mödernet eller fädernet tro?

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-10-21 18:28:06 följande:
      På födernet, absolut inte på mödernet *visslar*

På födernet?

Ja det var ju en varient. hihi!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans