Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta, det är förresten inte jag som bytt byxor med dig! För så här vid näamare kontroll så är visst sambons byxor ett helt annat märke och ffa en väldigt annan färg!

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-25 11:41:02 följande:
      Klart jag berättar! Men vi kommer bara att ses som hastigast innan jag ska iväg på ridning, så i värsta fall rapporterar jag efter ridningen.*lite väl nervös*

Neeeeeej ingen ridning ivägen för min nyfikenhet!!!

Jag fattar inte att du står ut med att inter inga maken och skrika "Jag har ÄNDRAT mig BERÄTTA GENAST!"

fast det är klart, hur läskigt vore det att få dåliga besked på jobbet... *förstår*

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-25 11:55:14 följande:
      Jag kan väl skicka ett sms till dig direkt då

DÄR kom ett löfte jag kommer att hålla dig vid!

• passionsblomman

Jag satt här och sa till sambon att det är så jädra frustrerande det här, för allt annat man gör brukar liksom vara att ju fler ggr man gjort det, desto säkrare blir man på sin sak. I det här racet så är det istället så att det finns så många Om Ifall och individuella Kanske att man ta mig tusan blir SÄMRE på att veta vad som gäller-eftersom inget egentligen verkligen gäller och inget är hugget i sten.

Kroppen kör sitt eget spel med en och det enda man kan göra är att färsöka hänga med. Under tiden tar man en huvudvärkstablett och önskar det fannsen dito för själen och sinnesfriden.

Jag märker också att jag bär på en idiotisk känsla att på något vis vilja kunna "leverera" till min sambo, så att vi får valuta för alla pengar vi plöjer ner i det här. Och att jag innerst inne någonstans är rädd att en dag få i ansiktet "fattar du vilken bra ekonomi vi skulle haft ifall du inte envisats med det här och jag ville egentligen aldrig"
    HELT knäppt, och det har min sambo nogsamt-och ganska upprört förklarat för mig, men sådana tankar och känslor väller upp i mig rätt som det är.

• passionsblomman

Flamman, jag körde vår bil idag och sa till sambon i telefon sedan att "jag tycker det låter väldigt om bromsarna?"
    Ja det gör det säger han då och meddelar att bilmekanikern påpekat att bromsskivorna är slut. jhaaaaa, men DET passar ju bra, efter att vi lagat bränslepumpen och allt vad det var, då när bilen stannade hela tiden, sedan bytt stötdämparna månaden därpå och nu alltså bromsskivor...BRA! Sa jag att vår diskmaskin är trasig? Och att en IVF kostar 22 000. Snart är det jul, allt är frid....

• passionsblomman

Min son hade förövrigt lite tankar igårkväll vid nattningen:

"Mamma, du vet ju att jag brukar säga att jag vill ha en bror. Fast nu vet jag inte om det spelar så stor roll längre. Jag menar, om det kommer ett barn till så är ju det bra, men annars märks det nog inte så mycket. Jag skulle nog inte tänka på det. Man får tänka positivt-man slipper lyssna på skriket och ingen tar ens grejer"

Livvsvisdom i liten förpackning.

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-25 12:57:41 följande:
      Hahahahaha! MULPUSSAR skulle det vara och inget annat!

DET var ju en lite annan sak!

Jag tyckte hemmaplan med maken vore en mer logisk plats för det förstnämnda hahahah!

Såvida du inte har tama små stallmöss att pussa på därborta förstås.

*vrider mig*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans