• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-10-28 12:47:36 följande:
      Om de inte anser att det är värt att gå vidare så får jag betala merparten av den här behandlingen ändå, och utifrån hur de bedömer mina möjligheter öht så talar de krasst om ifall de tycker det ens är idé att försöka igen.Mitt blodprov som skickats till dem idag ger dem de första beskeden. Tar det stopp redan där, så får jag visst tillbaka lite mer än om vi hunnit ända till ÄP och allt går åt skogen då.Allt är-som vanligt-helt individuellt och beror på och visar sig allteftersom. Inga generella svar alls alltså. Bara att hänga med och se vad som händer.

Men varför måste ni stå för merparten själva om behandlingen misslyckas? Vid landstingsfinansierad IVF drar de inga poäng om man avbryter behandlingen, även om man har gjort ÄP. Det tycker jag inte ni skulle behöva står för. Det är ju de som har bestämt preparat, doser etc.

• Ninnnis

I Skåne har man ju ett poängsystem, det var därför jag skrev "drar poäng". Andra landsting har ju fortfarande tre försök.

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-28 12:58:44 följande:
      Tja, jag vet inte. Man får väl betala dem för det jobb de gjort so far liksom.

Det tycker jag är helfel! Avbruten behandling borde vara kostnadsfri. Men vad spelar det för roll vad jag tycker...

• Ninnnis

Men gumman! *kramar om*

Jag håller med Bruttan, sanslöst vacker är vad du är!

• Ninnnis

Nu har jag varit och hämtat vovven på dagis samt promenerat lite. Jag är helt sjukt trött, så jag ska unna mig en liten morfar i soffan innan kvällens tjejmiddag med mina fd. kollegor. *zzzzz*

• Ninnnis

Heloise skrev 2010-10-28 22:13:08 följande:
    Ninnis! Jag är så otroligt glad för dig och din mans skull! Jag har inte ord nog att säga hur underbart fantastiskt det är att det blev ett +!

Åh, TACK gulliga du!

Vad skönt att ni äntligen har fått komma till Gävle och att det går åt rätt håll.

*hjärtar lilla Skvätten*

• Ninnnis

Flamman, det är självklart att du också behöver stöd och någon att prata med. Du går igenom något skitjobbigt som dessutom river upp gamla sår. BRA att du tar tag i det och ser till att få hjälp. Heja dig!

• Ninnnis

Blommis, vad skönt att det ser ljusare ut efter att ha pratat med CvL. Jag tror och hoppas fortfarande på att Menopur funkar för er och att äggen kommer att vara finfina. Kram på dig!

Vilka tänkvärda ord från livscoachen, förresten.

• Ninnnis

Fru Bygg, du måste vara rädd om dig! Måste du verkligen jobba? Vad händer om du inte kan? Kram!

Jag har messat lite med EA. Hon har det lite tufft, men jag hoppas hon smyger in en sväng till oss. Du lovade ju att inte gömma dig, vännen! *blink blink*

Ingis, var är du? Du är saknad!

• Ninnnis

Hvidis, jag skrev ut ditt fina citat och satte upp på kylskåpet igår. Maken tyckte också det var väldigt tänkvärt så vi bestämde att det ska bli vårt motto framöver  

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans