• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Bra sagt Blommis! Sånt måste stävjas på en gång.

passionsblomman skrev 2010-08-24 20:08:37 följande:
    Här blev det avbrott för drama och hallaballoo, så vi fick ringa sonens kompis pappa och sedan bege oss till ytterligare en kille, som var kusin med en tredje kompis...Iallafall, fyra killar som ska leka på en studsatta börjar ha brottningsturnering, bara det att i somligas brottning ingår sparkar. Upplösningen på deras lek blir att C, som är sonens bästis och som ju egentligen var här, hos honom, kommer hemrusande hit med tårarna sprutandes och efter kommer sonen och den tredje polaren. Alltså får man se till att gå tillbaka dit där de lekt och ta ett snack med ven den fjärde killen.Så nu är det iallafall klargjort att lekar som innehåller sparkar icke godkännes som lekar och att min förväntan på pojkarn i fråga är att den typen av lek är lekt för sista gången. För sparkas man kan man hamna på sjukhus. och är man vuxen och sparkar någon i magen hamnar man i fängelse ifall någon berättar om det.och det är ni stora nog att både veta och begripa!!!Intressant att träffa andra föräldrar för första gången hemma i deras hall, uppläxandes barnen. Fast de verkade hålla med mig när jag sa "jag anser att det är bättre att ta saken ordentligt och rakt av så att det INTE blir en jättegrej som rullar vidare dem emellan bakom våra ryggar. De klarar inte alltid att styra upp lekar själva, och då är det vi som måste." De sa att de höll med.Pjiiuuu! Nu vill jag ha något att dricka känner jag. *spanar i kylen* 
  • Villemoa

Vi bodde ju i Sthlms kommun förut och precis när vi flyttade så höjdes det till 30. Beror på vilka som styr i just den kommun man bor i.

• Villemoa

Fru sy: tack för det du sa om Moa! vi väntar med spänning på klänningen svullen mage hade jag också så det är helt normalt. Likaså om det med maten; man äter lite men ofta. Det blir ju att man äter mer regelbundet.

• Villemoa

Så kan det ju vara. Jag är inte heller plusmedlem.

Norrskensflamman skrev 2010-08-24 22:10:40 följande:
    Hörni, det här med osynlig presentation o galleri, kan det vara så att man måste vara plusmedlem för att kunna välja att det ska vara synligt för dem man har i adressboken? Jag är inte plusmedlem i alla fall.  
  • Villemoa

Flamman: grattis till löneökningen, den var du värd! Tur för kärringen annars hade jag gjort blixtvisit upp till norr
    Har du fått svar från support än?

Fru sy: idag kom den apsöta apklänningen!

Daa: *torkar en tår ur ögonvrån* så härligt att allt såg bra ut på ul! Jag är så glad för er skull!

Heloise: det låter ju inte klokt att du ska behöva packa upp läsken själv!! Men HURRA för beviljad HP!! Hur kommer det sig att du inte blev beviljad de övriga 25%? Det tycker man ju att du borde blivit men vad skönt att du ändå kan vara hemma från den 23/10. Jag ska ju vara f-ledig från den 18:e så vi kan ligga på sofflocket ikapp

Liksom de andra kramar jag också om hålla-handen-gänget och önskar att alla ni som har huvudvärk snart blir av med den!

Idag har jag varit och shoppat med grannen, lite till mig men mer till Moa Det finns ju massa fint och tufft i affärerna nu. Och vi ska inte prata om alla söta bebiskläder! Men, vi har ju massor med bebiskläder hemma redan så det är bara att hålla fingrarna i styr....

• Villemoa

Nu läste jag på vanliga frågor under supporten och det är bara plusmedlemmar som kan välja att endast de i adressboken får tillgång till ens presentation och galleri så det var som du trodde Flamman. Dock så kommer plusmedlemskap bli gratis för alla på BT inom kort så tills dess kommer min pres + galleri inte att synas för någon.

• Villemoa

Heloise skrev 2010-08-25 16:49:21 följande:
      Jag har beställt apsöta byxor till jullan Jo jag vet inte riktigt varför jag" bara" blev beviljad 75% hp, jag måste ringa och kolla med dem hur de menar imorgon.För jag har en heltidstjänst, men har pga studier jobbet 75%, nu är jag klar( iaf csn klar) med studierna oc har alltså rätt till min heltid. Men fk vill veta hur mkt jag jobbar NU, dvs 75% men jag skrev att jag har rätt till och kommer att arbeta 100% from slutet av aug.Så antingen menar de att jag får 75% av min heltid, eller så menar de att jag får 75% av mina 75%, de frågade min chef vilken fördelning det var på varuplock kontra kassa och hon sa 75% varuplock, 25% kassa, av princip får man tydligen typ aldrig hp för kassatjänst. Men de hade gjort en del andra fel, ex skrivit att jag ett normalt pass lyfter 5-40kg, det ska vara 50kg-4 ton, ganska STOR skillnad.  Men hur som, huvudsaken är att jag slipper jobbet, de sista veckorna. Jag satt och räknade lite och kom fram till att rik kommer jag itne att bli under den tiden, men det är lugnt jag kan äta havregrynsgröt bara jag slipper jobba Sen är det ju så att Panzer fått en rätt fin löneökning( mot  vad han haft innan nya jobbet) så jag behöver faktiskt inte få så mkt för att det ska gå runt. Vi kan inte leva i sus och dus men det kommer att gå bra. Så jag kommer nog bara behöva ta ut kanske 4 dagar fp eller nått.

Men guuuuud så sött med apbyxor!!! Det vill jag ha en bild på sen, Jullan i full mundering

Ja, det är ju en jädra skillnad att lyfta 5-40kg och 50kg-4 ton!!!! Det är iaf skönt att du kan vara hemma och ta det lugnt innan Jullans ankomst, det behöver man. Både fysiskt och psykiskt.

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-08-25 17:32:52 följande:
    Jaha. Nu när dag 41 snart är till ända, DÅ kommer tanten. Precis när man faktiskt börjar plocka fram "om det går fler dagar nu skulle man kanske testa ändå, trots allt och fast man inget tror, hoppas eller inbillar sig längre..."Alltså finns där innerst inne ett litet hopp ändå. och alltså blir det besviklesle likförbannat. Fast jag bestämt att jag denna gången välkomnade tanten, för att då kan förberedelsen inför spraystart börja.Det är dubbel irritation känner jag. Dels att cykeln är så JÄVLA uppfuckad, med mens dag 25 förra gången och dag 41 nu igen! I HATE IT!!!Och dels att det plågsamt nog ändå finns en medvetenhet om att man varit rätt ute med ÄL och att det faktikst finns mirakel.Jobbigt är att min reaktion inte är att jag sätter mig och lipar-det hade sambon haft lättare att ta. istället blir jag så jävla förbannad och frustrerad och irriterad, så jag blir lämnad helt ensam, för mig kan man ju inte vara inärheten av.Vilken jävla bajsdag. Jag hur fan ska jag överleva en IVF-omgång till? Sedan ska man skrapa ihop resterna av sig själv efteråt, när hela ens inre är utsmetat i saggig smörja, och glatt gå vidare i livet. TACKSAM för allt man har och så satsa på jobb, viktnedgång, hobbies och intressen, träning, inredning och ett roligt-avslappnat-sexliv.Jag känner verkligen hur bra det kommer att gå. Där har ni! Ett EGO-inlägg så det heter duga. TROTS allt som hänt som är värre. Jag ids inte ens skämmas. Det kan jag göra en annan dag.

*kramar länge, länge*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans