• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ingis: att man somnar vid nattning har ju hänt en gång eller två

Flamman: kopior tas på allt här hemma. Jag är ju en ordentlig fröken Fick svar från a-kassan igen att de iaf behöver ett nytt intyg. Inget om att de ville kännas vid att de kanske slarvat. Men de är snabba att påpeka när nån annan gjort det!

Fru E: hoppas det gått bra idag!

• Villemoa

Känner att jag inte riktigt har koll på när alla E-flickorna fyller år men en har hunnit fylla 1 år iaf. Snart är det väl dags för några till eller hur?

• Villemoa

Ninnis: det var a-kasseslarv men likväl irriterande
    Hunddagis, lille gosvovven har blivit stor

• Villemoa

Fru Bygg: FK har inte slarvat än men det kommer väl. Det mest irriterande med dem just nu är deras förbenade långa köer när man ringer. Jag mailade dem i söndags och hoppas det gick fram med tanke på att de haft tekniska fel med e-mailen. Man undrar ju om det är nåt som funkar på det stället?!

Så det är din E som fyller i oktober! Jag visste att det var nån men inte vem

Ninnis: grattis på bröllopsdagen igen!

• Villemoa

Fru Bygg skrev 2010-08-31 10:17:44 följande:
    Villemoa, åh, jag har alltid läst FK, men nu ser jag ju att det var A-kassan som strulade. Jaja, FK är inget att ha heller, men dåligt av A-kassan att slarva bort det.

Mmm och så låtsas de som ingenting! Nu tar ju handläggningen ännu längre till eftersom de vill ha en vidimerad kopia och det har jag ju ingen hemma. Vet ju inte hur lång tid det tar att få en från lönekontoret på förra jobbet. Jag kommer att få mina pengar lagom tills bebis är här känns det som...

• Villemoa

Fru Bygg skrev 2010-08-31 10:23:54 följande:
      Åh, vilka idioter. Det är alltid en själv som drabbas. Det ska ju inte få lov att vara så att man ska vänta på pengarna i månader pga deras slarv.När var det du hade BF nu igen?

Sen att handläggningstiden är minst 30 dagar....de skriver på deras hemsida att det är jätteviktigt att de får in alla papper i tid så att handläggningen inte försenas. Ja precis, jag skickade in alla papper och ändå blir det försenat...
    I januari när jag var arbetslös i två veckor så fick de alla papper och ändå var handläggningstiden två månader! Jag fick mina pengar i slutet på april då....det är tur att vi klarar oss ekonomiskt iaf men tänk på alla som inte gör det!
    BF 18 november.

• Villemoa

Jamen nu fattar jag ju vad Fru E skulle göra *slår mig för pannan* snacka om att inte hänga med i svängarna Bättre lycka nästa gång!!

Aleta: ja, jag vet. Det är ju helt otroligt att det gått så snabbt!

Daa: nej och fy för migrän! Vet precis hur du har det, brukar också ha ögonmigrän men inte alls lika ofta sen jag blev gravid med Moa. Acetylsalisylsyra tål jag inte och panodil hjälper inte ett dugg. Eeze var det som hjälpte mig men det får man ju inte ta när man är gravid Hoppas det snart går över!

Fru Bygg: vet hur du känner inför att vara borta från E. Har hittills endast varit borta en natt från Moa och det var på min möhippa. Men jag hade kul på möhippan och jag att du också kommer att ha det bra!

Hjärtar lille voffsingen som haft det bra på dagis!

• Villemoa

Ankan: förstår att det gjorde ont i mammahjärtat! Vad bra att han fick hjälp och är på bättringsvägen.

Blommis: jag säger som de andra; du är bäst!
    Hade ingen aning om att vem som helst kan vidimera en kopia. Nu har jag iaf kontaktat gamla jobbet så jag får ett nytt original. 

Heloise: man får vara låg. Kraaaaam

Fru sy: vad bra att du ringde, fick tabletter och sjukskrivning! Passa på att vara hemma under sjukskrivningstiden. Det tar som sagt ett tag för tabletterna att börja verka och du behöver alla krafter du kan få.  
    Jag resonerade också om huruvida jag skulle berätta för kollegorna eller ej och kom fram till att jag skulle göra det även om det var tidigt. Jag ville de skulle veta för jag ville inte ha nåt tissel och snack om varför jag inte var där. När de fick veta anledningen så blev det en helt annan grej och de hade en helt annan förståelse.
    Håller också tummarna inför VUL imorgon! Kram!

• Villemoa

Hvidbrud skrev 2010-08-31 21:55:53 följande:
    På tal om vagnar: villemoa: vad var det för dubbelvagn du nämnde?

Baby Travels syskonvagn, finns på Babyproffsen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans