• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Vi hann bara in en snabbis på IKEA, vart sena och så skulle vi ju på hockeyn, får åka dit en till gång Jag behöver egentligen inte nått alls, men jag vill ha en hel del

Imorgon ska vi på kräftskiva hemma hos svärisarna, det blir säkert jättekul, om vi kan hålla oss ifrån ämnet "Heloise pappa", det är ett väldigt populärt ämne i min ingifta släkt och pappas tillkortakommande ska alltid diskuteras och stötas och blötas. Nått som kan förstöra vilken kväll som helst. Iofs är Panzer snabb som en kobra med att säga ifrån, jag hinner inte öppna munnen ens, men det är jobbigt iaf. Jag vet att han är helt värdelös, men det är mitt problem, min börda och jag väljer själv vem jag pratar med om det här, det har de lite svårt att respektera. Men det här påverkar inte dem, jag ber inte om hjälp, lånar inte pengar, ringer inte och gråter hos dem etc. Men det blir säkert kul, Panzers syrror är också väldigt duktiga på att säga ifrån, jag känner mig som en mö i nöd, med massor med riddare

På lördag ska vi på 30årsfest, mkt fester blir det för vår del Får se hur länge jag och Jullan orkar hänga med, jag siktar på midnatt men stupar säkert redan vid elva haha.

Blomman: det är så mkt som är fel med den där anmälan så jag blir fan i mig mörkrädd!

• Heloise

Ojojoj Stora Pricken, men så synd att det skulle bli operation, hoppas Nenne återhämtar sig snabbt!

Ang sexdrömmar under graviditet, jag var inne i en fas när jag bara drömde väldigt trevliga sådana, kan ärligt säga att jag slampat mig igenom den manliga och snygga delen av Hollywood

Men sen övergick det till skräckdrömmar, där jag bara blev jagad och förföljd. Igår drömde jag att jag var inlåst i ett slott, där vi blev attackerade av en köttpaj... så jag vill också ha tillbaka sexdrömmarna

Min moster, som är psykolog och en väldigt bra sådan, berättade för mig att det är en del i graviditetsprocessen att drömma konstigt ex  när man inte är gravid så brukar man vakna innan det "hettar" till ordentligt i en sexdröm, drömmer man att man faller, så vaknar man innan man slår i backen etc. Men när man är gravid så sätts den naturliga skyddsbarriären ur spel. Den blir svagare och därför kan man drömma saker man inte tidigare drömt, eftersom den där skyddsbarriären i ens undermedvetna har väkt upp oss innan vi vart gravida. Så till det coola i kråksången, barriären försvagas för att vi ska kunna ta till oss barnet/barnen, så att man kan släppa lös all kärlek och omsorg.-D är inte det ganska häftigt, nu förklarade hon det ju i betydligt mer medicinska termer etc, och jag som inte har nått minne kommer inte alls ihåg vilka ord hon använde men kontentan var iaf, när man drömmer konstiga och udda saker och inte vaknar som man annars alltid gjort av dessa, så är det ett tecken på att ens undermedvetna håller på att förbereda sig för att bli mamma!

• Heloise

Ang blommans man: först blir man ju arg för att det är så j-vla stolligt allting, sen förbannad att polisen MÅSTE slösa sina resurser på sånt larvigt!

Ninnis: msyigt med myskväll, mer vardagsmys!

Pratade just med FK, fick faktiskt rätt bra svar, tydligen ska min chef( det här kommer att tas emot med STOR glädje, or not) skriva ner månad för månad arbtid, lön, samt totalt ob, 6 ÅR TILLBAKA hahahaha. Så gör FK ett snitt på dessa 6 år månad för månad och så får jag det snittet

• Heloise
    Hvidbrud skrev 2010-08-27 13:52:03 följande:
     Jäklar anamma vilka orgasmer jag fick under graviditeten. Det saknar jag lite....
    Jag fick dem i sömnen... inte så tokigt att vakna av att hela världen skakar Ännu bättre med en småslumrande man bredvid som man kunde hoppa på för att fortsätta det som Russel Crowe startade( eller Eric Bana eller ...) Hmm men de kanske hinner komma tillbaka, det är ju flera månader kvar
  • Heloise

Åh vad alla har härliga planer inför helgen, jag skulle vilja paddla kanot Ninnis, men den skulle väl sjunka antar jag

Middag vid havet låter också jättehärligt, precis som mysmiddag hemma. Vi har ju späckat schema den här helgen som alla andra helger, vi är väldigt eftertraktade

Ikväll är det kräftskiva( jag har snott ihop 2 västerbottenpajer) imorgon 30årsfest, och på söndag ska Panzer leka med Fp hela dagen... Det är bäst att han kommer till Bryssel snart för jag är less på att Folkpartiet ser mer av min man än jag gör, men iofs är han valsamordnare och det är val snart, kanske är därför

Jag har haft en mysig förmiddag, först kom svärmor över och vi åt en sen frulle, sen kom Madde och Nanna och bästa H och Elsa, massa bebismys, fast båda bebisarna var trötta så det blev en hel del bebisskrik också...

Nu ska jag motvilligt betala räkningarna, ringa till pappa och skälla en sväng och sen tänkte jag ta ett bad!

• Heloise

Jag måste bara få säga en sak, min pappa han lever i en helt egen värld, den världen är fullständigt skild ifrån den riktiga världen och dessutom är han en sån jävla hästskojare så folk med ohederliga avsikter borde gå i skola hos honom!!!

• Heloise

Lilla T och Flamman, usch jag håller med Ninnis, det måste vara så mkt tankar i T's huvud. Jag förstår att det måste kännas hemskt att gå på begravningen, ibland blir saker och ting för nära... Men å andra sidan är det ett sätt att hedra och att stötta. Säger jag som bara gått på två begravningar...

Tack för kramar, det behövs ibland, eller varje dag egentligen! Jullan lever om som bara dne i sin 1a, ska ta ett bad och tömma huvudet. Pink Floyd i badet är en given vinnare

• Heloise

Daa: Kul med barnvagn, då kan du övningsköra hemma

Goda kräftor och gott sällskap igår, tills svärfar fått en rom&cola för mkt och började tjafsa om pappa. Som tur var, var jag på toa, och mötte på stort motstånd då alla andra sa att han skulle hålla käften. Igår skrattade jag åt det, i morse vaknade jag arg som ett bi, va fan jag hinner aldrig sätta ner foten!

Blomman: klart att poliserna fattade hur poänglöst det var, synd bara på chefen! Hoppas verkligen blom-mannen hittar ett bättre jobb snart!

Nu gnäller Panzer över att ajg måste gå och göra mig klar,. tydligen tar det sådan tid för mig att göra mig klar nuförtiden, ja kanske för att inga kläder PASSAR längre! Det är iaf strålande väder ute och vi blir jättemånga på festen över 70pers... Men så har ju iofs födelsedagsbarnet 7 syskon

Kramkram och ha en underbar lördag!

Leksi: underbart att vara nykär och ha det mysigt

• Heloise

Hej hopp!

Vad det har varit jobbigt i helgen haha, jobbigt men kul så klart. Jag har inte ens nästan samma stamina som förut, börjar gäspa vid 22 tiden och stupar def innan 24

Idag har vi bara slappat, kollat på fotboll, kollat på en film och nu ska vi gå och lägga oss. Spännande saker som händer i smurfhuset nu för tiden

Jag hoppas att de tjuriga karlarn a blivit gladare att tänderna bryter fram så snabbt och smärtfritt som möjligt och att ni alla haft en bra helg!

• Heloise
    Hvidbrud skrev 2010-08-30 08:20:18 följande:
    Plus!
    GRATTIS!!!!!!!!!! :D .-D
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans