Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa, vad vinner man om man gissar rätt?
    Första sms:et?

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-11-04 13:01:42 följande:
      Äran förstås men första sms:et går också bra. Fast då behöver jag ditt mobilnummer...

Du är inboxad!

• passionsblomman

Nu ska vi åka in till stan. Vi ska kika lite i affärer innan vi sedan ska gå på bio och efteråt på italiensk restaurang. Vår son har ju höstlov och är med oss på resan, och något mysigt är ju han också värd att få i livet även när hans mamma håller på att vänta sönder sig. Förresten tycker jag vi två vuxna är värda lite god mat vi med. Och jag tänker ta ett glas vin till maten ocså, så det så. Ägget är ju i skålen, och det bara kan inte vara döden för miljön i livmodern med ett litet glas vin. Sambon kan få dricka upp halva, men smaka tänker jag.

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-11-04 20:24:07 följande:
    Jaha, eftersom jag redan har lämnat mitt mobilnr till Villemoa så kan hon lika gärna messa mig Hmm... 14/11 på kvällen säger jag Bara för att syrran fyller år då

Jaså du din härmis! 14 är faktiskt redan taget!

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-11-04 20:36:50 följande:
    Blomman, hoppas att ni har en underbar kväll tillsammans i familjen Fjällmannen-Saida säger att han tror på att det blir en liten tjej Så vi har jättehopp!!

Vems? Villemoas?

• passionsblomman

Åh vad less jag blev nu!
    Vi brukar kolla på Robinson i den här familjen. Jag VET att det inte är någon kvalitetsTV precis, men det är lite lagom för oss och ett program även sonen kan vara med och se.
    Nu hade vi planerat att åka hem från restaurangen lagom för att se det och så skulle vi vips ha fördrivit stor del av dagen.
    Vad händer då? Jo de håller på med någon jäkla installation i hela stan, så TV:n funkar inte öht. Myrornas krig, noll kontakt och inget att göra åt. BLÄ!

-Jag har inte så stor tolerans för motgångar just nu märker jag.
    Jag märkte det ännu tydligare när jag skulle pröva en blus i en butik idag, had tagit deras största storlek och öht inte kunde knäppa den. då höll jag på att börja gråta eler snarare få  ett utbrott.
    "ja vissa modeller är hemskt små i storlekarna" sa den snälla expediten.
    "Ja eller så borde vissa feta kunder gå och ta livet av sig" sa jag. Och lade snabbt till:"Jag har inte min mest stabila dag och jag tror jag ska gå ett varv och andas och sedan återkomma när jag lugnat ner mig"

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-11-04 21:38:30 följande:
    Blommis: kram! Trösta dig med att Robinson går i repris i helgen.

Jag vet, men det var liksom kvällens tidsfördriv. Men nu har jag sett det på datorn istället.

Heloise, ska katterna få flytta? till någon annan eller till katthimlen?
    TÄNK att lillstumpan är en hel månad redan!

• passionsblomman

Heloise skrev 2010-11-04 22:39:34 följande:
    En flyttar( Tirza), två till katthimlen ( de är gamla och väldigt präglade av mig, dessutom börjar de bli sjuka)

Vad trist det är när man måste ta de där besluten! men ni har minst sagt nog att tänka på i er nuvarande situation. Känner ni lilla panterns nya mattefolk eller hur har ni lyckats lösa det?

• passionsblomman

Lanovia, jag är väldigt glad att du förstod vad det är jag menar. För jag vill verkligen inte verka avig eller så. Men jag har tänkt en hel del på fenomenet som blev. Ffa med tanke på er som inte redan kände alla. Jag är nog egentligen den enda som vet vilka alla är.

Heloise, jag tror absolut att ni fattat helt rätt beslut. Tirza behöver solklart komma ut så hon kan hitta på annat än att sabotera hela ert hem, och gammkissarna skulle bara undra vad som hänt med deras värld.
    Att ens fundera på att ta risker med lilla Elise kommer ju inte ens på fråga.

Jag hade gjort precis likadant.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans