Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hvidbrud skrev 2010-10-22 18:55:59 följande:
    Flamman: europavägen skulle ta 17h att köra, men man får ju inte gå på den, så snabbast till fots är nog via färja.... Visst hade den varit en härlig segeltur?

Jag fattar fortfarande inte hur det kan vara snabbare att ta sig hit med färja. Nä Hvidis, jag har åkt ett antal gånger till Skåneland och nån färja blir det inte. Jag kommer och hämtar dig med min Honda Accord istället Åh, vad kul vi skulle ha de hundrafemtioåttanånting milen upp Puss på dig NÅ, har du börjat packa???

• Norrskensflamman

Svenskaläraret: Mina barn säger sjungde. Jag vet att det är fel, men sen blir jag osäker... vad heter det egentligen. Sjung, sjungit, sjöng? Det är den känsla jag har iaf.

• Norrskensflamman

Blommis: Har du gått och kärat ner dig i sotarpojken

Härligt med folk som har en yrkesstolthet och dessutom är kundfokuserade!!

Jag var på bilprovningen idag. Före mig var en manlig bekant. Han kom förbi mig, när det var min tur och väste: "Fy fan, värsta jävla surgubben till besiktningsman, sa inte ett ljud... Jätteotrevlig. Men bilen gick igenom. Lycka till"

Jag vart helt skärrad och kom in där med vitt uppspärrade ögon och darrande händer. Och samme besiktningsman skiner upp och utbrister "Äntligen!!!" Sen snackade han hela tiden, fixade bälteshållarna som jag glömt ta fram i baksätet, visade mig bilens underrede, erbjöd sig en privat visning av bilens viktigaste delar nån gång framöver, att jag skulle åka med honom en provsväng (jag tackade nej), bjöd mig på kaffe och jag trodde såklart "Yesssss, nu har jag honom i min lilla hand..." Sen återvände han slokörad och sa... "Tyvärr, jag har kört och kört och försökt få ner CO-halten och nån mer halt, men jag KAN inte godkänna bilen. Det vore tjänstefel" Så det blir ombesiktning   Men han såg glad ut när jag sa att "Jaha, ja men då ses vi igen då" FAn, nästa gång skickar jag maken istället. :-/

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-22 21:58:14 följande:
    Kollar ni Idol?Ikväll var Minnah så hiiimla bra tycker jag!
    Minna och Jay var bäst ikväll!!!

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-22 22:03:10 följande:
    Japp, sjöng heter det. Sjunga, sjöng, sjungit.Japp, kollar Idol! Minnah är grym! Sen gillar jag Jay och Geir också
    Ja, det var det jag kände också. Tack Blommis och Villemoa

• Norrskensflamman

Alltså hon den kärringen på jobbet som tror att hon är chef över mig och ekonomichefen, hon är en sån pain in the ass. Och pinsam. Hon är så jävla dålig på engelska. Inget fel med det, men när man ska korrespondera med högre chefer hos kunder så kanske man skulle ta hjälp av dem som har engelska som modersmål i företaget (vi har en sån) eller av mig t ex (jag är ingen expert men jag har pratat och korresponderat på engelska med kunder i 10 års tid dagligen samt läst 10 p på högskola, visserligen var det ett tag sen så pratet blir skruttigt men i skrift blir det begripligt iaf), men nej... istället skickar hon iväg såna mejl så varken jag eller kollegorna, än mindre engelsmännen fattar vad hon menar. Det är så j-a pinsamt    Och svaren hon får begriper hon inte heller, utan stressar upp mig och andra i onödan. FAstän jag säger att "om du läser lugnt o sansat så står det så här..." Nej, nej, hon har redan dragit en slutsats och ids inte ens lyssna på vad jag säger.

GAaaaah

Daa: Ring FK måndag morgon och KRÄV att du får prata med din handläggare! Ditt ärende finns visst, du har ju fått ett brev!

Muppchefen behöver ta och rycka upp sig.

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-22 22:09:20 följande:
    Men Flamman! Vilken berättelse! Ursäkta, men jag måste skratta. Vilken kontrast i reaktioner! Kärat ner mig? Nja, tjärat ner mig mer isåfall. Och det i själva pannrummet så till den grad att känslan att det kanske finns en räddning därifrån kändes som en stor befrielse. dessutom har så många karlar tilltalat mig i ämnet värme och eldning och då alltid låtit som att jag antagligen inte fattar någonting alls själv, så att bli adresserad utan överlägsen gubb-attityd (den finns även hos yngre grabbar) var väldigt omväxlande.För övrigt är pojkarna som har jobb så unga nuförtiden. Första sotarkillen som var här höll jag på att fundera på om han hade velat ha ett glas O´boy och en limpmacka till mellis.
    Förstår precis!

Jag hade dock en pelletsbrännarexpert här och han sprang här i två års tid och var så trevlig så... Han blev tom tjenis med min farsa

Min make säger att det går inte att släppa lös mig bland karlar, jag fattar inte vad han menar. Han säger att jag är slipad *höjer ögonbrynen och ser oskyldig och oförstående ut* Tydligen är jag FÖR trevlig, för karln på Bilprovningen ville tydligen se mig där igen... Jävla kåta gubbjävel.... Oj, förlåt!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans