Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Men alltså, tänk om ägget trillar lös när du skumpar omkring på hästryggen Ninnis? Eller kan man leva som vanligt? Just ridning är ju lite speciellt. Eller jag kanske har fel, blandar ihop med nån annan högrisksport Det kanske var sån där amerikansk wrestling som inte var att rekommendera

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-10-25 12:56:40 följande:
    Min son hade förövrigt lite tankar igårkväll vid nattningen:"Mamma, du vet ju att jag brukar säga att jag vill ha en bror. Fast nu vet jag inte om det spelar så stor roll längre. Jag menar, om det kommer ett barn till så är ju det bra, men annars märks det nog inte så mycket. Jag skulle nog inte tänka på det. Man får tänka positivt-man slipper lyssna på skriket och ingen tar ens grejer"Livvsvisdom i liten förpackning.
    Goa, kloka, härliga Blompojken ♥
  • Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-10-25 13:35:22 följande:
      Nej, jag har slutat på wrestlingen men ridningen hoppas jag kunna fortsätta med terminen ut oavsett. Jag red förra måndagen och det kändes ok. Sen läste jag på FL (fy!) att någons läkare hade sagt att man skulle undvika ridning under ruvningen så då blev jag lite nervös. Men jag tror inte det är någon fara. Jag kan ju alltid ta det lite lugnt och undvika skumpig nedsittning.

Låter som en god idé! Rid lätt min vän och stå i fältsits när det är dags för galopp. Och fall INTE av!!

• Norrskensflamman

Kräks på du Villemoa. Jag förstår din frustration. Nu på sluttampen så brukar man va mäkta less på  alltihop. Just att man sover så dåligt på nätterna gör ju att all ork och all gnutta god humör bara försvinner. Kram från mig! Nu är det inte länge kvar. Häng i!!

Nu fick jag samtal från verkstan. De har inte kommit underfund riktigt vad som är fel med min bil, men de måste ev byta katalysator... De vet inte riktigt... Nu är de uppe i 500 kr för jobbet (ex moms förstås) med felsökning, och en ny katalysator kostar 1100 ex moms, sen jobbet på det. Min make håller på att gå upp i atomer!!Samtidigt blir det svårt att sälja en bil som inte gått genom besiktninen och har körförbud om två veckor. Då får man inte många kronor för den bilen misstänker jag.
    Gaaaah, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag HATAR bilar och bilreparationer

Och maken blir helt rabiat, precis som att det är MITT fel. Och gapar att "varför måste jag hålla på med detta, fixa själv" Med det menar han att ringa och komma överens med bilfirmorna och grejja. Men hallå, jag jobbar och han går hemma just nu. Dessutom så begriper han mer om bilar än mig. Tillmig kan reparatören säga vad som helst och jag sväljer det. Sen jävlar börjar maken gapa om att jag skulle inte gått med på ditten och datten, jag skulle sagt si eller så, bla-bla-bla.
    Jag tycker faktiskt han kan ta ansvar för bilarna, han tar ju t ex inte sin hand i tvätten, ungarnas läxor, föräldramöten, packar ryggsäckar med skridskor, matsäckar, fixar med kläderna och annat. Det är min grej. Ska jag måsta ta hand om bilarna nu också... Näe, då vill jag inte vara med mer!!

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-25 17:22:50 följande:
    -)/%(%¤#Σ‡ξ/%¤#(%(/ )&%=≠ψ(/%Ξ)/ω%)%)&P si;Bilskrälle! -)/%(%¤#Σ‡ξ/%¤#(%(/ )&%=≠ψ(/%Ξ)/ω%)%)&P si;Karlskrälle!
    Kunde inte ha sagt det bättre själv Blomman

Nu har jag skickat iväg honom på Jägarskolans första träff. Få se hur det går. Han var så jäkla nervös och sur innan, vankade av och an. I våras gav han fan i det, så jobbigt tyckte han det var. Nu har han i alla fall pallrat sig iväg. Är dock rädd att han kommer hem och är avskräckt för att det blir mycket pluggande och svårt att förstå. Nåja, jag hoppas att han istället träffade några kuliga typer så att han kanske tycker att det var lite roligt och intressant.

Blomman, hoppas, hoppas maxdos is the shit!! Massor med folliklar vill vi ha

Daa: kram på dig. Ja, det krävs ork om man ska härja med FK. Hoppas du får sova bättre inatt och lyckas hitta lite kraft till imorgon!

• Norrskensflamman

Har INTE tid att hänga här, men MÅSTE bara sladda in och vråla 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!! Där satt den !!!

G R A T T I S NINNIS OCH NINNISMAKEN

• Norrskensflamman

God morgon!

Var tvungen att kika in för att få lite positiv (i dubbel bemärkelse) energi!!! Så fantastiskt underbart med Ninnis plus *blir alldeles varm i hjärtat*

Maken drog ner mitt humör igår rejält. Han kom hem från kursen och sa att det var sådär. Att han inte förstått så mycket, det han läste förstod han ingenting utav och att det är skitmycket att läsa. Han missar nästa träff och kommer behöva läsa 150 sidor.
    Han surade i alla fall i hop totalt av någon okänd anledning och jag fick skit för allt möjligt igår kväll och nu pratar han inte med mig och ska minsann INTE gå till skötaren på något samtal idag. Jag blir så trött!!! Fy fabian så less jag är, jag vill bara spy.

• Norrskensflamman

Förlåt om jag drog ner stämningen här... ville egentligen bara få ur mig det som jag hållit inom mig hela kvällen igår och imorse där hemma. Jag kan inte fatta hur maken funkar; hur kan man fortsätta vara sur och arg hela natten, vakna och fortsätta vara arg som ett bi. Inte prata, inte kramas inte säga hej då när jag åker till jobbet. Den delen förstår jag inte.
    Jag fick lära mig hemma att man  ska aldrig somna osams. Det är min makes favorit. Just att somna osams. Allvarligt börjar jag tro att det är något han gillar för att han vet att jag mår dåligt av det. Han straffar mig. Men i slutänden straffar han sig själv, för jag har redan vant mig och jag pussar och säger godnatt och somnar nuförtiden. Men han själv ligger och vänder och vrider på sig, kliver upp på natten, kan inte sova. Rätt åt han  
    Detta att skiljas som ovänner är också något som jag avskyr. Något kan ju hända under dagen eller på väg till jobbet så man aldrig ses igen. Men maken han älskar det!
    ATt åka iväg och smälla igen dörren. När jag låg och pendlade till grannkommunen så var hans favorit att bråka och vara sur på morgonen och vägra pussa mig hej då innan jag åkte. Ibland kände jag att det vore rätt åt honom om det hände mig nåt såna gånger, så han fick sig en näsbränna. Jag vet att det är FEL att tänka så, men jag kan inte hjälpa det. Ibland kan jag inte rå för att jag tänker så...

VAD kan vara så viktigt att bråka och sura över, att man måste skiljas som ovänner??

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans