I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Aleta, vad är en sådan där djävulsballa?
Aleta, vad är en sådan där djävulsballa?
Det ante mig. Har du köpt med dig en sådan hem? Och hade de sådan i fleece menar du-på riktigt?
Åh, du hade redan utvecklat det svaret innan mitt inlägg...
Fru Sy, här ommer två länkar från Googeldrottningen AM i andra tråden:
PB: Gravidkläder: www.4mom.se/ och www.mammashop.se/ (även amning och barnprylar)
Åh jiiiiises! Kolla den första länken och så tittar ni på den lill* tåknorpandes bebisen på bild nummer två uppe i startlisten! Vilken fin!
Jag hoppas VERKLIGEN ni kommer! En gång är ingen gång!
Och en bamseträff haär på vårkanten när äppelträden blommar typ vid pingst vore vär bra?
Än en gång: var är postkodmiljonärsRichard när man behöver honom? Fattar han inte att jag har en baksideveranda, ett lusthus och ett utomhusspa att fixa för mina vänners trivsel? Och skumpa och vinkällare att ordna. och och och...
Till dess får vi elda i kakelugnen! Och skåla på punschverandan och softa i Konjakshörnan.
Jag fick en lite swaggerliknande kappa i julklapp av sambon (eller, jag krävde att få byta den UR-fula morgonrockan med prickar på som han först gav mig) och den räckte faktiskt till nästan hela vägen. Sedan har jag också en gammal kaninpäls som hjafg ärvde från farmor och DEN ni! Den kunde jag ta bebis i bärselen och bara svepa in oss båda två i när han väl var född, förutom hur gott den värmde under de bistra januaridagarna innan han kom.
Man behöver faktiskt en jacka. Iallafall om man tänkt sig att vara ute mer än mellan husdörren-bilen-köpcentret.
Villemoa det var den minsta lilla stora mage jag nånsin sett!
Bruttan, man ändrar inte genuppsätnningen på arten Ärkeas utan vidare.
De blir inte Homo Sapiens bara för att man önskar det eller glömmer bort sig ibland. De är ett släkte som förvisso kan besitta en hel del dragningskraft och för all del ett icke obetydligt mått av charm när så gynnar dem själva.
Men Faderskapsinstinkter, EQ och eftertanke-eller för den delen förtanke heller, ligger desvärre icke i de rastypiska egenskaperna hos arten i fråga.
Ingis, oj vilken sen pingst!
Ninnis, jag tycker också att det är ur-kasst att publicera sådant som bara väcker fler frågor.
Däremot kan jag ju iofs tycka att det nog är väldigt bra ATT de forskar på sdant som vi går omkring och betraktar som helt ofarligt.
Vem visste tex för några år sedan att kvinnors P-pilleranvändande gör män sterila?
Vet folk ens det än? Jo, för att de kvinnliga könshormonerna kissas ut av oss, hamnar i våra reningsverk men kan inte rensas bort, och kommer därmed vidare till vårt dricksvatten och när männan samlattillrcäkligt med östrogener, gulkroppshormon och annat feminint:simsalabim, no more swimmers. Snacka om dubbelverkande preventivmedel....
Öht så är jag HELT säker på att det är dåligt för oss på väldigt många plan att vi petar i oss så galet mycket olika piller hela tiden. Men självklart måste man ha smärtstillande och ett husapotek för hjälp när det behövs.
Men jag undrar lite över hur många som kanske borde börja äta frukost istället för Alvedon tex? Jag vet ju själv att om jag skulle leva lite sundare skulle jag garanterat både sova bättre och ha mindre ont i både axlar och huvud, för att helt gå till mig själv alltså.
Nä, och då är det klart att du ska ta hjälp med tabletterna!