• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Grattis fina lilla Elise på 1-månadsdagen och fina framsteg! Det måste kännas underbart att kunna ta upp henne själv, Heloise

Flamman, Jag förstår att detta upptar stort sett all din tid ocj energi, och eftersom det är en stor del i ditt liv så är det också en stor del i trådens liv. Kram!

Lanovia och Blommis, jag har faktiskt också tänkt likadant. Jag välkomnar gärna nya i tråden, men det känns lite konstigt att skriva till folk och dela med sig av sitt innersta när man inte har någon aning om vilka de är. Samtidigt känns det konstigt att ignorera en massa inlägg i tråden.  

• Ninnnis

För övrigt somnade jag klockan 21 igår. Det är lite nya vanor jag har lagt mig till med

• Ninnnis

Blommis, men nu måste väl ändå no news vara good news, eller? Om ni nte har någon ägg att sätta tillbaks klockan 14 så borde ni väl ha fått veta det nu?

*håller tummarna hårt hårt hårt*

• Ninnnis

Flamman, Blommis formulerar det väldigt bra (som vanligt). Ni verkar ha kommit till någon slags återvändsgränd. Eller möjligtvis en rondell, där ni snurrar runt runt utan att komma vidare. Det är inte lätt att komma ur det på egen hand, det kanske krävs någon utomstående körskolelärare för att hitta rätt väg ut?

• Ninnnis

Ni som är/har varit gravida, har ni/haft gravidförsäkring? I så fall vilken? Maken tycker att vi ska teckna det så snart som möjligt men det är kanske lite tidigt? Det verkar finnas olika varianter med både gratis och betalförsäkringar och vissa kan man teckna direkt och vissa är först senare. 

• Ninnnis

Jag vet inte om jag gjort något dumt nu...

Jag har beställt biljetter till Take That (med Robbie ) i Köpenhamn nästa sommar. Jag tänkte gå med lillasyster. Konserten är 16 juli, och om allt går som det ska borde vi ha beräknad födsel typ 3 juli. Men man kan ju inte räkna med någonting, och jag kan bara inte missa chansen att se Robbie live igen.

Kan man lämna en tvåveckors bebis några timmar om det skulle bli aktuellt?

• Ninnnis

Tack för input, Lamovia!

Det är det jag menar. Vi vet ju faktiskt inte säkert att det kommer ett barn, och framför allt inte när eller hur det går och hur det känns.

Nu har jag bokat, så får vi se hur det blir. Jag har i alla fall Robbie som backup om inte annat...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans