• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-08-25 17:40:36 följande:
    Häromsistens, när de ändrade utseendet på BT och vi fick de nya smileysarna, möjligheterna till kursivt och allt det. Då ändrade de ju så man i stort sett blev plusmedlem också! I mitt galleri har jag valt vem bilderna kan visas för etc. Och det funkar. Jag är inte plusmedlemav något aktivt val.Kolla tex gärna i galleriet. Ingen av er bör se mitt hus, eller min bild på Aleta. Säg till isåfall, för då ska jag ta bort dem.Då ändrades det ju också så man fick obegränsat utrymme i galleriet, och så man kan lägga in bilder från gelleriet i trådarna...

Det där funkar ändå inte för Flamman och mig. Ingen kunde igår se mitt galleri. Ni får gärna gå in idag och kolla igen.

• Villemoa

Blommis: jag ser bara bilder på blommor så det funkar uppenbarligen för dig att ge vissa tillträde. Hur sjutton gjorde du den inställningen?!

• Villemoa

Flamman: att ha huvudvärk fem dagar i rad låter inte normalt tycker jag. Ring VC imorgon! Kram

• Villemoa

Nu har jag tagit bort alla vännerna ur adressboken och lagt till dem igen. Vill nån vara bussig och se om det funkar nu. Har också mailat supporten om detta. Nu får de se till att fixa problemet!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:37:11 följande:
    Nej, jag ser inget Villemoa  

Nä men då ligger felet hos dem och supporten får ta tag i det. Tack för att du kollade!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:40:32 följande:
    Ninnnis; du skrev något om att du också har huvudvärk ofta. Vet du vad det beror på, är det stress eller något annat? Min huvudvärk som jag har nu är inte migrän, för det brukar jag ha max ett dygn. Inte varje dag. Spännings eller stresshuvudvärk brukar gå över när jag tar tabletter och vilar. Misstänker bihålorna, men jag var ju inte jättetäppt mer än ett par dagar denna gång... Hur som helst. Att leva med huvudvärk är fan inge kul Ursäkta att jag gnäller.

Gnäll på du bara! Huvudvärk är bland det värsta jag vet!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:45:04 följande:
    Villemoa: hur gick det för Moa idag, eller har hon inte varit på dagis idag? Min T har varit hemma, lite febrig och hosta + snuva. Hon var mest arg för att hon missade matteläxan som de skulle få idag Lillskruttan har varit på dagis och det gick bra. Jag tryckte på henne både mössa och vantar imorse, för vi har KALLT!

Jo, hon var på dagis idag. Hon går tis-tors a fem timmar åt gången som tur är! Tre timmar per dag är ju ingenting! Hon grät imorse (inte lika mycket som igår) och så fort jag var utom synhåll hade hon slutat gråta. Sen hade hon varit glad hela tiden Mitt lilla hjärta!

Stackars T som är hemma och fortfarande sjuk, hoppas hon kryar på sig snart!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:56:26 följande:
    Skönt att det gick bättre idag för Moa. Hon behöver uppenbarligen lite tid att vänja sig när det blir förändringar. Lilla hjärtat ♥  

Jo, där brås hon på mig. Väldigt stora förändringar tar lång tid för mig att vänja mig vid också. Hoppas hon tar syskonets ankomst bra, det om nåt är ju en stor förändring. Men hon pratar alltid om lillasyster som en medlem av familjen; "mamma, pappa, Moa och lillasyster bor här", "mamma, pappa, Moa och lillasyster ska sova i mammas och pappas säng". En av grannungarna fick en lillasyster för tre veckor sen och när Moa fick träffa lilla Siri för första gången så insåg hon hur en lillasyster ser ut, det blev liksom mer konkret för henne.

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 19:52:26 följande:
    Minns ni att jag härjade i våras om modersmålsstöd i förskolan som de halverade från 40 min/v till 20 min/v och hemspråksundervisningen som de ville dra ner i skolan till 60 minuter på 6 elever på helt skilda nivåer? Jag skrev ju och ringde både till rektor och förskolechef och modersmålssamordnare och samlade in namnlista och allt. Har varit tyst i sommar, så jag mejlade förskolechefen som skulle ta upp det på ett möte den 16/8 igen. Modersmålsläraren har dragit in facket så i måndags el tisdags hade de möte med rektorn ang hennes timmar på skolan och dagis (det är samma rektor eftersom det är samma rektorsområde) På skolavslutningen var rektorn så sur att han inte hälsade på mig... Nu har jag fått mejl från honom att det blir 80 min modermålsundervisning i skolan (tror de är 4 elever i år varav det är tre skilda nivåer på eleverna) och 60 min på vårt dagis. Hoppas han menar per vecka då! Wow, om det stämmer Väntar på telefonsamtal från modersmålsläraren så jag får höra hur det blir. Hon kommer tycka det är för lite tid i skolan, men det är ju bättre än 60 min. som de först föreslog och NOLL timmar i förskolan! Håll tummarna att det blir bra det här!

Hurra om det är så! Bra att du inte gav upp och kämpade. Vilket as rektorn är/var som inte ville hälsa på skolavslutningen!! Han gjorde inte sitt jobb den lymmeln!

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-08-25 20:06:30 följande:
    Men gud så gullig hon är. Lilla gulliga Moa som snart ska bli storasyster. Tack Daa!  

Ja, det är helt otroligt! Min bebis ska bli storasyster liksom!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans