• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Nu ska vi in på kontroll. Värkarna kommer lite tätare och gör lite ondare men hanterliga. Det är fortfarande fullt på förlossningen men jag tror vi blir hemskickade. Uppdaterar senare igen. till alla

• Villemoa

Ingen har tippat på idag, Blommis & Bruttan på imorrn dock Men, bebis kommer ikväll sa BM för jag har öppnat mig tre cm redan och hon retade tappen för att värkarna skulle komma igång ordentligt! De kommer inte skicka hem mig utan jag får vara kvar, ett rum har precis blivit ledigt. Det är liiite svårt att förstå att jag ska bli tvåbarnsmamma ikväll!! Och, jag längtar såå efter Moa!! *torkar tårarna*

• Villemoa

Duktiga Busan! Bra att du ringde Daa! Jädra gubbe att bara stövla in så där Blommis!! Jag skulle kommentera nåt mer men ni förlåter mig säkert

• Villemoa

Kl.20.17 föddes Puerto i en rasande fart! Hon väger 3210g och mäter 51cm Från att jag var öppen 5 cm kl 19 föddes hon alltså 1h och 17 min senare. Jag hann inte med bedövning eller nåt. Vi mår alla bra mms och längre uppdatering kommer imorrn eller nåt kramar till alla!!

• Villemoa

Käraste Ninnis, jag hoppas såå att det där blodet inte betyder nåt! Många kramar till dig

• Villemoa

Moa är hos oss på sjukhuset nu hon har gett Ellie en present och även fått en av Ellie Moa log när hon såg lillasyster och har klappat lite på henne Nu är hon och pappa iväg och köper sushi till lunch! Kramar till alla!

Hvidbrud skrev 2010-11-14 12:03:00 följande:
    Grattis grattis grattis! Välkommen till världen finaste lilla puerto! När får syskonen träffas för första gången?
  • Villemoa

Ninnis: "skönt" att höra att det kommit brunt i trosorna. Nu hoppas vi att rött aldrig mer visar sig däri!!

• Villemoa

Lite senare idag åker vi hem om Ellie klarar doktorns besiktning vilket hon borde göra. Inatt har vi sovit ganska mycket också men jag är fortfarande trött. Vi tränar på amningen också och det går ganska bra, det är ju en hel vetenskap det där!! BM här är väldigt måna om att det ska gå bra och det känns tryggt med tanke på att det inte gick så bra med Moa. God morgon förresten!

• Villemoa

Det ska väl gå att ordna

passionsblomman skrev 2010-11-15 08:08:10 följande:
      Jag skulle vilja påstå-efter noggrann avsmakning-att hon dessutom har världens GODASTE utbildning. Villemoa, GOD MORGON! Du, kan du inte se till att någon tar en bild på DIG och lilla Ellie och mms så man får se er tillsammans? Lanovia, jag har den äran att gratulera på födelsedagen.
  • Villemoa

Jag skickar till alla som vill

Hvidbrud skrev 2010-11-15 12:08:20 följande:
    Vill också gärna se...?
  • Villemoa

Nu är vi äntligen hemma och det är sååå skönt! Jag är för trött för att kommentera men jag vill ni ska veta att jag tänker på er alla!

• Villemoa

Jag håller också med! Jag är också en smygläsare av den andra tråden men håller mig bara till den här.

ingenjörsbruden skrev 2010-11-16 14:16:32 följande:
      Instämmer! Tycker det är roligt att fler ny hänger här förutom mugglan...men jag är en av smygläsarna i granntråden o har följt den sedan jag började hänga på BT.....så jag känner att jag känner mugglan lite mer-........men hinner inte med för 5 öre där.....så jag spammar loss här i stället!
  • Villemoa

Hej mugglan och kul att se dig här! Grattis till Ada & Beda Hoppas allt ser finfint ut på måndag! Om jag inte har helt fel så delar våra döttrar namn, din heter väl också Moa?

• Villemoa

Puerto äter och sover och är hur snäll som helst! Amningen går jättebra! Det vi behöver jobba mer med är stort gap så hon får ordentligt tag. Använder amningsnapp för tillfället för vårtorna är ömma och såriga. Moa är hur fin som helst mot lillasyster! Hon ger henne sitt favvogosedjur när hon gråter och hjälper mig att hämta grejer. Hon är så ömsint och omtänksam! Idag var vi på första promenaden och Puerto gillar vagnen Jag mår också bra, läker fint och så. Sprack inte värst mycket, har några fortlöpande suturer invärtes och ett fåtal ytterst, knappt svullen alls. I kroppen har jag mest ont i ryggen men det blir bättre när jag rör mig. :p & kram till alla!!

• Villemoa

Blommis, den där Tjoffsan eller vad h*n nu hette vet inte ett skit om dig! You just tell it like it is och det gör du jäkligt bra dessutom! Kram på dig!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans