Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Usch, det är alldeles för tyst från Ninnis för att jag ska få en bra känsla.

• passionsblomman

ÅH vad skönt att höra om brunt istället för rött i Ninnis trosor!!! *andas ut*

Här håller vi på och Farsdagar allt vad vi kan.

Vi serverade Far i huset världens Dagobertmackor (han är mycket förtjust i Mackor med Mycket) och jättemuggen kaffe som brunch efter att han fått lååååång sovmorgon.

Sedan har vi varit på finkonditoriet i närmsta staden och dessutom hyrt film och köpt en massa filmgodis.
    Innan vi tittar på den, så ska vi strax äta Entrecote med Hasselbackspotatis och gräddstuvade trattkantareller och sallad med sockerärtor, avocado och pyttetomater.

Sonen har skrivit och ritat det gulligaste kortet ever till sin pappa och så fick han ett par CD-skivor också.

• passionsblomman

Det här är en reprisfråga:
    Ni som ruvat, vilken dag räknade ni som dag 1?

För på CvL verkade de inte ta så noga på det hela "bara du inte testar för tidigt" men de tyckte att ET var 0 och så dagen efter 1. För mig innebär det alltså fredag 0 och lördag 1. Vilket gör RD 9 idag då.

Nu har Vidriga Veckan sannerligen börjat. Med alla drömmar om blod och ett mycket påtagligt molande, ffa kväll och natt som en välbekant och obehaglig del.
    Inte minns jag när molandet började de förra gångerna helelr, men jag tycker inte det var så himla tidigt som det blev nu, när det redan molat i flera dagar.

• passionsblomman

ingenjörsbruden skrev 2010-11-15 07:34:40 följande:
    Lanovia: Aleta är utbildat att jobba med choklad....alltså hon har VÄRDLENS bästa utbildning.

Jag skulle vilja påstå-efter noggrann avsmakning-att hon dessutom har världens GODASTE utbildning.

Villemoa, GOD MORGON! Du, kan du inte se till att någon tar en bild på DIG och lilla Ellie och mms så man får se er tillsammans?

Lanovia, jag har den äran att gratulera på födelsedagen.

• passionsblomman

Vi har fått ut härket till panna och vedförugnen på gården nu.
    Om ni bara VISSTE tjejer, hur GALET mycket skit som gömdes inne i pannan!
    Jag skrapade ut minst 1 1/2 10 litershink med sot, tjära och aska och ropade sedan ut gubbarna och frågade ifall de fortfarande trodde att det nog var jag som eldade fel och med blöt ved....

...OJ! sa de. Nejmen ojojoj, det här är ju inte klokt!

Grannen fotade högarna och sa att det var det värsta hon sett. Jag kan säga som så,det är konstigare att vi fått varmt inne öht än att det inte brunnit så bra.
    OCH jag påstår att det är hur de som bodde här innan oss eldade, som är boven i dramat, eftersom de eldade blött skräp, hushållssopor etc.

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-11-15 14:22:24 följande:
    Nej men fy och usch blommis! Det är ju jätte äckligt! Gud så skönt att få ut det och in med något som fungerar! Men du.... Inte ska du hålla på med sot och tiolitersspannar?! *Hytter med fingret och tittar strängt över glasögonkanten (som jag inte har)*

Ska jag inte? Jag har inte burit dem, bara skrapat ut eländet rakt på gräsmattan i förfärande stora högar.

• passionsblomman

dfk skrev 2010-11-15 15:31:58 följande:
    Blomman, vad mycket  du skrapade ut, otroligt! Hoppas att det ska funka lite bättre nu då. Villemoa, jag vill gärna se! Flamman, vad gulliga tjejer som fixar för pappa! Av oro kan mensen också dröja, varför inte ta ett test om du vill veta helt säkert. Kram på er!

Ja DET får vi hoppas, eftersom det är en sprillans ny panna som står där istället nu. Den gamla står i trädgården och väntar på den sista vilofärden. Jag ville bara se med egna ögon att det jag jhela tiden sagt stämde.

• passionsblomman

Villemoa skrev 2010-11-15 17:03:01 följande:
    Nu är vi äntligen hemma och det är sååå skönt! Jag är för trött för att kommentera men jag vill ni ska veta att jag tänker på er alla!

Välkomna hem!
    Gå och ta hand om er! Vi finns kvar!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans