I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Blomman, såg just ditt inlägg men hinner inte kommentera nu. Jag kikar in ikväll!
STOR KRAM!!
Blomman, såg just ditt inlägg men hinner inte kommentera nu. Jag kikar in ikväll!
STOR KRAM!!
Blommis; Så skönt att du är lite gladare nu. Att allt inte är nattsvart. Skönt med nytt värmesystem i Villa Villekulla VAd skönt att slippa elda och elda och elda... till kråkorna.
Vilket härligt nyhetsbrev från coachen Mycket tänkbart.
Jag har varit på kören och DET är en av mina gläntor. Som jag bara måste ta mig tid till.
Flickorna hade jättekul hos kompisen och hade inte varit besvärliga. Skönt!
Liz!!!! Åh, jag tänker på dig varje gång jag sätter mig i min nya bil från Bilforum i Örebro
Ny man ! Herregud, vad är det som händer Bröllopsplanerna, fortgår dom fastän du bytt objekt? Nu vill vi veta mer här!! *nyfiken, nyfike*
Heloise! Vilken lycka att få komma hem till Gävle med lillstumpan
Familjen samlad och dessutom nära hemmet
Stor kram till er alla tre!
Vet ni, maken åkte imorse, sitter/ligger/raglar antagligen omkring som bäst nu på färjan.
Vi hade en rätt hätsk diskussion igår, och det kändes jobbigt att skiljas nu, inte för att vi är ovänner, men stämningen är rätt tryckt mellan oss. Och denna gång är det nog tyvärr jag som är en rätt stor del i orsaken till det. Jag har helt plötsligt svårt att skaka av mig allt som varit och se framåt. Nu när räddningen (hoppas vi) är nära, har JAG börjat älta.Ni vet, börjar minnas gammalt groll, saker som han sagt och gjort och hur sårad jag blivit, hur jobbigt det varit. Ja, all SKIT som varit börjar ta för stor plats i min hjärna.
Därför blir jag mer och mer övertygad om att jag måste ta och börja vända på alla stenar och rensa mitt system. MÅnga tillbakahållna argor och ledsnor där inne som nu gör sig påminda och vill ut. Jag är rädd att jag ska bli bitter och vända det mot min make. Att jag kommer anklaga honom för allt smärtsamt som jag/vi gått igenom och inte kunna förlåta och gå vidare. Visst har det varit mycket skitjobbigt kring honom, men om han nu har en diagnos, så är det ju vissa saker som han faktiskt själv inte kan/har kunnat styra över alla gånger. Han sa något igår som etsade sig fast i mig: "HUR kommer det sig att du minns bara allt som varit dåligt? Själv har jag glömt och förlåtit allt dåligt och det som du har gjort eller sagt som sårat mig, för LÄNGE SEN och lämnat det bakom mig." Och det är faktiskt så att han förlåtit mig för mycket. Och han lämnar gammal skit bakom sig när han väl kommit igenom det och förlåtit. Jag har också alltid varit en sån som förlåtit och gått vidare. men nu... Vad är det som händer
Så på måndag ska jag kolla upp vad det finns för hjälp till mig. Behöver nog prata med någon kurator av nåt slag skullejag tro. Jag vill inte förstöra det fina som jag och maken trots allt har.
passionsblomman skrev 2010-10-28 22:51:36 följande:
Jo, för det värker ska gudarna veta. Mer än jag velat erkänna. Eller snarare så har jag inte haft tid och ork att tilllåta mig känna efter i allt som varit. Fokus har varit på annat. Men nu går det inte att nonchalerar mera. Det gör för ont bara.
Den här sjöng vi ikväll på kören:
´
Min Plats På Jorden
Här är allt så nära
jag stannar här ett tag
tar det jag kan bära
och det som är idag
Jag vill bara andas
se färgerna igen
sol och regn som blandas
med ro i skymningen
Jag har orden - och jag följer dem
till min plats på jorden
jag tror jag kommit hem
Här skall dimman lätta
och ljuset bryta in
lägga sig tillrätta
på platsen som är min
Jag har orden och jag följer dem
till min plats på jorden
jag tror jag kommit hem
Får jag orden och jag följer dem
till min plats på jorden
då har jag kommit hem
Hör du orden och du följer dem
till din plats på jorden
då har du kommit hem
[Text: Py Bäckman - Musik: Anders Hansson/Fredrik Kempe]
och den här:
Stad i ljus
Ja, det blev lite konstigt där i slutet.
"Det går inte med ord att beskriva hur läkande det är att få sjunga i kören just nu för mig"
skulle det stå.
Oj, oj! Många som har det jobbigt nu.
Fru Bygg: säger som Ninnis, avboka! Det blir inte kul på utflykten om du är helt ur gängorna. Det blir destor roligare om ni sparar det till nån gång då du mår bättre. De andra kan fara utan dig. Din hälsa är viktigare och det förstår dina kompisar om de är riktiga vänner.
Lanovia; Skit också med bilen ! Fy vad surt... fem veckor utan bil. Men du är INTE en klantskalle. Sånt där är lätt hänt.
Ingis; Där är du ju! Har undrat så hur du har det. Vet du, du ställer upp jättemycket för din syrra vilket är bra, men du får inte låta hennes problem uppta all din tid och ork och energi, så det inte blir över nåt till din egen familj. Men det är svårt, jag vet. Oron och tankarna finns ju i bakhuvudet ändå. Men grovjobbet är gjort, du har hjälpt henne därifrån. Du stöttar henne och barnen väldigt mycket med praktiska saker om jag har fått det rätt, familjegrejer osv. Det där med utgång och party, det tycker jag någon annan i hennes bekantskapskrets får ta på sig, inte du. Har hon inga kompisar alls? Jättebra förslag att gå på träning med dansinslag. Pusha henne att gå på Salsa, Orientalisk dans, Afro dans, Bugg, ja vad som helst. Där kommer hon träffa nya vänner om hon inte har några. Man brukar dessutom ordna danskvällar också så man får praktisera det man lärt sig. DU behöver inte känna dig tvungen att ränna ute på dans med henne. Du behöver få ladda batterierna med din familj.
KRAM!!
Ninnis: trevligt med tjejmiddag
Dfk: Om du är rädd för att lämna ut dig här i tråden så inboxa om du behöver få ur dig nåt. Du vet var jag finns
Fru E: till dig skickar jag en stor varm kram. Första adventsparty med glögg låter ju som något trevligt att se fram emot. Mysigt!
Du och magen är jättefina Daa ♥. Och jag har ju sett er live för inte så länge sen så jag vet att det ÄR så, ingen retuschering à la Photoshop
Kunde du ha några av kläderna föressten?
Nu ska jag äta lunch.
Trots gårdagens massage så har jag nu skitont i nacken, på sidan. Verkar somen muskelinflammation. VAr kom den ifrån
Ja, ja ,det är övergående.
har fått ett namn av min bästa väninna (som håller på att baxa sig till Indien via Uppsala) på en kurator på VC som är jättebra och jobbar mycket med KBT. Jag har lovat väninnan heligt och dyrt att ringa på VC på måndag. Jag sviker inte ett löfte till min bästa vän.