Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Passa på att sätta mig här i fotbollspausen. Här är det samma som hos er Heloise. har inget emot att se Sveriges landskampar när maken är med men skulle inte få för mig att göra det själv.

Idag är det 5 år sedan vi träffades. Det har vi firat med god mat och öl. Snart väntar godisskålen och rosé. Rosé brukar vi aldrig dricka men var ett infall när vi var på systemet.

Är så mysigt i år, verkar som att maken faktiskt tycker att det är en årsdag att bry sig om annars brukar han bara säga att bröllopsdagen är den stora. Och ivårat fall är det ju så då dagarna bara kommer med 3dagars mellanrum. Blir ju bara att man firar den ena då.

• lanovia 08

Trevligt av kompisarna.
    Låter som att ni alla tre får en trevlig helg. Kul att sonen får träffa gamla bästisen.

Hehe verkar inte så.

passionsblomman skrev 2010-09-03 11:31:38 följande:
    Lanovia;sambon fyller 40 nästa helg och hans kompisar firar honom i helgen med att ta med honom på segeltur som på den gamla goda tiden, då de alltid gjrode en höstsegling. Mycket gulligt och roligt initiativ från dem tycker jag.Sonens bästis fårån gamla hemorten fyller också han år. Idag faktiskt. Han hade frågat om inte hans bästis kunde okomma på hans kalas. Det blev lite snärjigt, men däremot kunde han ju faktiskt haka på sin far och därmed hälsa på hos polaren i helgen, medan pappa seglar."men mamma, vad ska vi göra om pappa dör när han seglar" frågade han innan de åkte! Han tycker visst inte att det där med segling framstår som vidare safe tt syssla med....

• lanovia 08

Aleta skall försöka tänka som du säger vad gäller amning. Ninnis tyckte innan att 6 mån var lagom att amma men väl uppe idet ville jag itne sluta vid 6. Men nu börjar det så sakta räcka, men jag tycker helt plötsligt att ALLA (som kan) bara fortsätter o fortsätter amma. Hör de som ammat i 10 mån och de som planerar hålla på i 1år. och när jag hör dessa får jag en känsla av att jag är dålig som funderar på att dra ner ytterligare på det. Precis som jag får dåligt samvete för att jag ger mitt barn burkmat och inte hemmalagad.

• lanovia 08

Verkligen inte. Behöver inte gå långt bak till historian för att få det motbevisat.

Norrskensflamman skrev 2010-09-03 12:22:34 följande:
      Fruktansvärt !!! Jag saknar ord. Och så slår vi svenskar oss för bröstet och tycker vi är så duktiga, humana och demokratiska och upplysta. Som att vi har varit det alltid. Men så är det ju inte.

• lanovia 08

Aleta, det där stället ni skall åka till, var ligger det?

• lanovia 08

Jag var och lånade Odjuret på biblioteket idag. har bara läst en av dem innan och älskade den, hoppas jag gillar den här lika mycket.
    Vad gäller Millenium håller jag med dig. Eller jag tyckte att de var jättebra men jag älskar ju att läsa och har läst böcker jag gillat mycket mera som det inte blivit så hysteriskt runt.

Ninnnis skrev 2010-09-03 19:47:54 följande:
    Jag ÄLSKAR Roslund & Hellströms böcker! Jag läste dem ungefär samtidigt som Stieg Larsens böcker, och jag tyckte R&H var mycket bättre. Jag fattade inte riktigt Millenniumhajpen, om jag ska vara helt ärlig. Däremot ligger "Tre Sekunder" fortfarande här oläst, eftersom jag vill plöja igenom alla Rebus i rad först. Men jag blir sugen varje gång jag ser den, så jag får nog snart göra en Rebuspaus

• lanovia 08

Nu blev det visst mål för sverige, maken skrek så E vaknade o började skrika. Det här kan bli jobbigt för han kan inte var tyst när det blir mål.

Nu skall jag gå ner till honom och fortsätta mysa.

• lanovia 08

Hvidis jag vet och jag försöker hålla tankarna i styr och inte få ångest eller dåligt samvete. Men så läser man infoblad om hur viktigt amning är och hur bra det är för barnen och bästa är ju om man ammar 1 år. Men å andra sidan så tänkte jag ju inte sluta amma helt heller. Så länge hon fortfarande vaknar på nätterna eller väldigt tidiga morgonar är jag väldigt glad över att ha brösten att kasta fram. Jag har verkligen älskat ammar (när den första jobbiga onda perioden gick över) men den sista tiden känner jag allt mer att nej men jag vill inte vara den som måste ge henne mat och att hon faktist börjar bli för stor för att suga på brösten.

• lanovia 08

passionsblomman skrev 2010-09-03 22:33:45 följande:
    Åååååå...nu för någon timma sedan ringde min lille pojke "hej mamma, det är väl inte för ensamt för dig därhemma"Hjärtegullet!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans