Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hvidbrud skrev 2010-09-06 07:16:31 följande:
    Godmorgon! Här är vi påväg till jobbet! Iiih! Måste komma ihåg mandlar i fickan!

Lycka till!! *lyckospark i rumpan*

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-09-06 08:26:09 följande:
      Jag vet inte riktigt hur det ser ut på söndag ännu, men jag återkommer. Tänk va skoj att fika med Ingis och Lanovia!

Ja visst är det!!!! *viftar massor med de långa fransarna så att så många som möjligt kommer*

• ingenjörsbruden

Aleta skrev 2010-09-06 00:19:11 följande:
    Man måste ju öva sig enligt Daa. Det kanske finns speciella surströmmingsläger?

Man måste tydligen prova varje smak minst 5 gånger innan smaklökarna har kunnat analysera hela den nya "delikatessen".......men jag är skeptisk....

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-09-06 07:16:31 följande:
    Godmorgon! Här är vi påväg till jobbet! Iiih! Måste komma ihåg mandlar i fickan!

Är det bättre än brödsmulor om man ska hitta hem?!

*fniss* Jag är nog lite trött....

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-09-06 08:24:58 följande:
    Ninnnis, spännande med första sprutan. Börjar hålla tummarna lite redan nu! Mötet för någon vecka sen gick väl ok. Vi har hittat ett upplägg nu, men det återstår att se om det funkar och om alla följer det. Men vi hoppas!

Skönt att mötet gick bra, har tänkt på dig! Men man kommer väl lång med Wienerbröd tycker jag! Hoppas att alla skärper sig o håller skärpan i projektet.

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-09-06 22:39:13 följande:
    En sak till... Ringde till dagis idag för att berätta att Batman skulle hämta. Jag undrade hur det gick, då sa tjejen att hon var så himmla en vis och nu får hon faktiskt snart ge sig! Hmpf!

Va? Hur tänkte de nu? Klart de små är envisa....det MÅSTE de ju vara annars hade de aldrig lärt sig gå eller andra svåra grejor.

Min kusin knaprar mandlar mot illamående...magkatarr tror jag det är hon har! Intressant att det funkar på yrsel osså!

Härligt att första dagen gick bra!!!

Leksi: Bläää för att vara sjuk....o värre än när man har pytteliten...finns inte......hoppas ni blir krya snart!

Tycker osså att Flammis har ett bra extraknäck på lut! Telefontolken!

Aleta: Var roligt m balansträning! Kanske ringa BVC o få tid hos sjukgymnast?

Ninnis: Så härligt med höstsemester! Ska vovven på pensionat eller?

• ingenjörsbruden

Är lite lätt irriterad idag....de ska gräva upp halva vår gata o lägga fjärrvärme....0,5 m från vår trädgårdsmur gräver de ett schakt som är 1,2 m djupt o 1 m brett.....*ökar på svavelosandet redan nu i förebyggande syfte*....o sen ska det stå så i 2-3 v innan de svetsat alla fogar o provtryckt rören.....MKT irriterande o INGEN info har vi fått.....har fått ringa o jaga rätt på folk själva....förbannat dåligt!

O gissa om maken har ngt att stressa upp sig över nu där hemma...går o glor i fönstret hela tiden....gissa om busan kommer att vara extra stingslig när pappa har fokus någon annanstans? Nåja...han lär sig väl snart!

Fick själv laga mat igår, även mata busan o underhålla henne.....för maken var TVUNGEN att köra iväg o tvätta bilen o tanka den....för att sen köra in den i garaget för första gången......ehhh! Snacka om att prioritera helt triviala grejor....suck....inte konstigt vår kommunikation suger.....

Nåja...idag är det fullt ös medvetslös.....

Vad ger man till vänner som ska ha rejäl fest men inte önskar sig något?
    Båda jobbar i restaurangbranchen o har gått sommelier-utbildning......så något ät/drickbart känns lite tradigt.....choklad är iofs inte fel...
    Funderar på en Marimekko-skål.....stor på fot...vad tror ni om det?

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-09-07 08:26:30 följande:
    Leksi: Krya på er!! Jättejobbigt att vara sjuk när man har en liten att ta hand omHvidis: Men VAD är det för kokko-personal?! Vaddå, ska ni säga åt E att "nä nu får du ge dig och inte vara så envis på dagis" när hon kommer hem från dagis? Man måste ju ta sånt här och nu i det ögonblick det händer med såna små. Det betyder att personalen får ta dusterna när hon är på dagis och ni får ta det när hon är hemma. Jösses, har aldrig hört på maken!Extraknäcka som tolk... På mitt förra jobb så jobbade jag ju som tolk titt som tätt vid studiebesök, filminspelningar, föreläsningar. Men jag är inte så bevandrad i medicinsk ryska. Men börjar ju bli faktiskt, med tanke på alla olyckshändelser och sjukdomar som vi råkar ut för i vår familj. Faktum är att de brukar ringa till mig ibland från kyrkan och bensinmackar och be om hjälp att tolka ibland. Och till maken ringer de från Volvo när det kommer ryska långtradarchaffisar vars bilar havererat och dyl. Men vi gör ju förstås detta gratis...Ingis: Marimekko-skål, låter jättefint Jag skulle bli skitglad!Igår fick maken åka runt mellan sjukhus, vårdcentral, akut och hjälpa våra bekanta att få nödvändiga dokument för försäkringsbolaget, samt att fixa en liten rullstol åt tösen.Gissa om det var superbra träning för honom att använda svenskan. Annars litar han på mig och "tvingar" mig prata. Nu jobbade jag igår och han var hemma, så han hade inget val Och det gick alldeles utmärkt. Flickan fick sin rullstol och de fick sina papper. Att sen ryska försäkringsbolaget är ena riktiga rövhål... det är en annan historia. Försöker på alla sätt slippa betala, förhalar allt, ljuger, säger att det instruerat sin svenska agent att boka assistans på flyget osv, men när vi ringer och kollar med svenska agenten har de inte fått några sådana instruktioner, de har inte ens fått våra telefonnummer för att kontakta oss!! Kort och gott, försäkringsbolaget där borta har inte för avsikt att hjälpa till Och här handlar det om små barn. Jag är bedrövad.

GRRRR så förbannad jag blir....hur lönt är det då att betala in t försäkringen....morrr.
    De svenska försäkringsbolagen är inga änglar de heller.....men de vågar nog inte ljuga...hoppas jag!

Jag har ont i halsen, tjockt o svårt att svälja...röd som tusan.......näsan rinner lite grann....är nog förkyld....vill INTE....kan iofs vara irriterad i halsen pga att jag snarkar som en tok när maken inte sover i samma säng....han puttar på mig så jag ändrar sovställning.......bläääää.
    Knaprar bafucin....

• ingenjörsbruden

Jag är småallergisk mot politik....men mot inte politik i sig utan för att det oftast är ordbajseri o ordvrängeri o personangrepp....hatar sånt...jag älskar att prata men är inte så bra på att diskutera.......så jag gör oftast osså tester för att se...men de hjälper inte mkt.....sist låg jag i mitten för allt...suck.....

Jag tror att jag kommer att välja ut 2-3 kärnfrågor som jag känner mest för...o så får det bli det partiet som tycker mest som jag....

Tycker inte heller om folk som stjäl....o hur kan man verkligen ha ett parti som har EN kärnfråga.....nja....

I går så ställde sig Busan upp av sig själv mot sin läragåvagn...det har hon inte gjort innan...för den rullar ju! Men igår så reste hon sig o knatade iväg....ska bara lära henne att svänga osså!

Utredning: Vilken är DIN favorit-smörgåstårta?! *djupa allvarliga utredningar....*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans