I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Underbara lilla Elise! Grattis på 1-månadsdagen ♥
Heloise; så bra att det löser sig med Tirza och ditt beslut vad gäller gammelkatterna är helt klart det humanaste.
Såklart går Elise i första hand. Nu blev det som det blev, det fanns inte i planerna, men som du skriver. Livet förändras hela tiden och man får anpassa sig. Ni gör helt rätt. Förstår att det är svåra beslut,men ni är så kloka du och din man. Stor kram!!
Lanovia: Jag vet att ni inte har något emot att jag skriver om det som är min värld just nu. Jag känner inte så och har aldrig känt några sådana vibbar. Det är mer att jag "lovat" mig själv att inte låta detta uppta för mycket av tråden, jag blir less på mitt eget ältande bara. Jag vill engagera mig i ERA vardagsliv, glädjas och gråta med er. Inte bara grotta i mitt eget. Samtidigt så är det så skönt att få skriva av sig till er och få stöd, tröstande ord, andra synvinklar och frågeställningar från er underbara kloka människor. Det betyder jättemycket för mig. Det kan vara avgörande för om jag orkar ta mig genom dagen utan att bryta ihop eller ej. ♥
Håller med Blomman; man har rätt att känna vad man vill. När det gäller känslor finns det inga rätt eller fel. En känsla är en känsla, vare sig man vill känna den eller inte. Det är viktigare vad man gör med den känslan samt att fundera på dess ursprung.
Jag är gammal "tant" och jag har också undrat hur det känns för er som inte är anhängare av tanttråden att det ploppar upp en massa nya, tanter eller inte, här som inte presenterar sig och sin bakgrund. Man lämnar ut sig själv och vill ju gärna veta på ett ungefär till vem, och vad som fört den personen till den här tråden och hitta någon gemensam beröringspunkt. Så dina känslor Lanovia har jag inga som helst problem med att förstå. Jag förstår också att ingen "jagar bort" någon för den skull. Men som Blomman skrev, det är trevligt med en presentation iaf.