Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Kram tillbaks Blommis

Du har så rätt i att ibland så är det skönt att bara ta en paus i allt elände och tumult och göra en "vanlig" sak.  Även om det känns tungt.

Jag hade världens sjå att ta mig iväg till kyrkan i lördags då flickorna skulle sjunga. Men tillslut bestämde jag mig för att skita i att ögonen var  svullna och rödgråtna. Det är många som gråter på Allhelgona
    Sen att få vara på restaurang och käka med tjejerna och lite andra mammor o pappor, körledare och körbarn, gjorde att jag fick en lite paus i all skit. Även om det hade varit ännu bättre om maken kunnat offra sig och följa med.

Så Heloise, ta fasta på Blommis förslag.

• Norrskensflamman

jag måste fråga en sak; Tror ni på zonterapi

Jag är alltid lite skeptisk till sånt där, men är ändå öppen för att prova.
    När jag var hos min massör, som även är utbildad på Zonterapi, så visade hon mig var på fötterna man ska trycka/massera för att få igång tanten. De här punkterna går till livmodern sa hon. Som jag skrev tidigare så tog det bara 20 min så kom det lite blod.
    Sen har det inte kommit mer. Men varje gång jag går på toa så passar jag på att massera de där punkterna, och se då kommer det blod. Inga mängder men lite grann i alla fall, klarrött. Bara ett sammanträffande eller är det verkligen så att när man masserar de där punkterna så stimuleras olika organ i kroppen?

• Norrskensflamman

Ja, alltså jag börjar tro på det, för det är så ofta när hon trycker på punkter på fötterna eller i ansiktet som hon kan säga att där har du problem nu, utan att jag berättat något för henne. Lite spännande faktiskt. Jag brukar i enkom inte säga något åt henne förrän hon har ställt sin "diagnos", bara för att kolla henne. Hon är duktig!

Just det Hvidis, du är ju också i branschen

• Norrskensflamman

Snart dags att gå hem. Maken skulle ta hem kidsen och utfodra dem. Lilla K ska på barndans. Jag ska försöka göra lite renskav till imorgon, då det också är aktiviteter direkt efter jobbet. Fattar inte varför alla barnaktiviteter är på så knäppa tider, eller jo jag anar, men det är lik förbenat jobbigt. 16:30 och 17:00 är de vanligaste tiderna för alla barnaktiviteter i vår kommun. Undra sa flundra hur det är i storstäderna? Där man kanske jobbar till 17 och har en timmes resväg hem...?

• Norrskensflamman

Andbeyond: Jag blir så glad att höra att du fått tillbaka livsglädjen! Strålande, underbart, härligt! Åsså en liten i magen Tack också för att du delar med dig av dina erfarenheter. Om det blir aktuellt så inboxar jag dig med massor med frågor. Jag är också ett litet kontrollfreak Men bara lite...

*ställer upp bredvid Aleta och förbereder Blommans gullstol* Vilka står på andra sidan? Dfk och vem mer... Ingis?

Fru Sy; så trevligt att få blommor av kollegorna. Skönt att du mår bättre! Kram!

Nu ska jag gå och hjälpa T med läxorna.

• Norrskensflamman

Hörni, jag åt både Panodil och Alvedon ibland (inte så ofta dock ,men i bland) under båda mina graviditeter. Och före och under och efter befruktning. Och jag har två normala töser. Jag tror att de menar att om man knaprar dagligdags flera ggr/dag längre tid så KAN det finnas ökade risker för vissa konstigheter. Så ta det lungt tjejor

Maken har varit på Jägarskolan. Vi har bara kommit igenom halva läxan, han fattar 15% och var tveksam om han ska fortsätta, men kom hem och sa att han förklarat för de andra att det är svårt för honom, de verkar förstå och ja, han vill fortsätta (med min hjälp förstås). Så det är väl bra på sitt sätt. Alltid fastnar NÅGOT och så får han ju umgås med svennar och får nya kompisar. Om han då måste göra examen 10 ggr, jaha... då får han väl göra det då. Han VILL ju han den där jägarexamen. Jag tycker det är ett sunt intresse om han nu vill syssla med detta. Här finns ju alla möjligheter att syssla med jakt o natur.

Nu sitter jag inte och översätter åt honom utan jag läser högt på svenska och ibland slår vi upp det som han inte förstår. Som dyslektiker har han lättare för atthöra när jag läser (jag omformulerar med enklare ord) än att läsa.

• Norrskensflamman

Ninnis: du får INTE lyfta. Det är extra känsligt i början av grav. Så du får istället stå med pompoms och peppa oss som ska göra gullstol åt Blommis

• Norrskensflamman

Min make verkar på bra humör. Vi fick inbjudan till grannkommunen den 12/12  på rysk jul/nyårsfest för barnen. I fjol fick jag åka ensam med flickorna...

Nu sa jag att förmodligen så kan jag inte fara för kören vill att jag sjunger och backar upp luciatåget i kyrkan den 12:e dec. Då sa han att om jag känner att det är viktigt för mig att sjunga så kan han fara med flickorna på den där jul/nyårsfesten. NÄstan så jag skulle behöva ta skriftligt på det!

• Norrskensflamman

Nu ska jag gå och massera strax nedanför fotknölarna. lite snett bakåt. För mensen vill inte riktigt komma igång och jag har börjat samla vätska som f-n.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans