Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-11-12 20:35:51 följande:
    Nu spår jag att Flamman kommer att ha svårartad skallebank imorgon.jo för hon har med säkerhet headbangat JÄRNE däruppe i norr med sina döttrar, när nu Jay hade sin kväll...
    HUR visste du det?!?! *går runt och kollar efter dolda kameror i huset*

JAY REGERAR!!! *gnider min ömma nackkotepelare eller vad f-n det nu heter*

Synd att jag har så kort page nuförtiden, det blir inte samma effekt när man ska headbanga, men lika ont i nacken får man

Heloise: Stor kram till dig. Visst känns det till slut som att man håller på å dö av uttorkning när man gråter så där mycket?! Jag grät hela fredagkväll och hela lördagen förra helgen. Sen kände jag mig alldeles uttorkad.

Skönt att ni fick äta god middag och andas lite "icke-sjukhus-luft".

Här har vi haft en tjej som igår grät och hade svårt att sova och även mådde risigt imorse. Hon oroar sig för att hennes mor o far ska gå skilda vägar

Hon sa bla "varför kan vi inte bara vara en vanlig familj, varför måste ni bråka och varför måste pappa jämt skrika"

Vet ni hur kass o värdelös man känner sig som förälder då... För att man inte lyckas hålla sams inför barnen ens.

Jag har pratat lite med henne ikväll och förklarat ett och annat, även om maken tyckte att "NEJ, är du galen, varför ska vi berätta åt barnen om att jag varit till läkare och ska få medicin, är du riktigt klok, ska du förstöra ungarna???" Eeeeeeh, nähä, och dom blir mindre förstörda av att gå och fatta ingenting och undra vad det är som händer? Så jag gjorde nåt som jag inte brukar göra, gick emot min makes vilja och förklarade för T, som är äldre och förstår mer och därmed oroar sig mer än K.

Men såklart undrar jag nu om jag gjorde fel Men T blev genast gladare och verkade lugnad.

• Norrskensflamman

Är helt slut men smyger in och säger GRATTIS Villemoa och hela Villemoafamiljen Bra jobbat!!!

Ninnis, håller tummarna att blodet inte var något farligt. Har också hört att det kan vara vanligt i början av graviditeten. Kram

Heloise, en sån underbar dikt. Och sann.

Idag har jag varit på kördag hela dagen .Första halvan hade vi teknikträning med en sångpedagog. Skitbra! Sen övade vi inför julkonserten som vi ska ha med Janne Schaffer.

Sen på kalas. Jag bet ihop och drack både konjak , Amarula, vitt vin och Rigabalsam. Och kunde slappna av lite och vara lite överseende med att kvinnan är  en komplett idiot och pappan ett mähä. Men barnen hade roligt och som tur var var det flera andra där som var vettiga som jag hade intressanta diskussioner med.

Maken har själv pratat med T o K idag om det här med att vi bråkar. Hörde inte allt för jag höll mig diskret undan. Men hörde i alla fall att han sa nåt om att även om vi bråkar så älskar vi varann och vill leva ihop. Att även om T o K bråkar med varann så betyder det ju inte att de inte älskar varann och vill flytta isär, att så är det med mamma och pappa också. och att ibland kanske man mår lite dåligt och behöver medicin för att må bättre.... sen hörde jag inte resten. Jo jag hörde att han sa att både mamma o pappa älskar er mest av allt i hela världen och ingenting kan ändra på det. Och att pappa ska försöka att inte skrika och bråka i fortsättningen. Försöka.

Dessutom när lilla K började prata om farmor som är död idag vid frukosten, så reagerade han inte som han brukar; besvärat bli tyst och byta samtalsämne. Nej han sa att; FArmor ser er uppifrån himlen där hon är, även om vi inte ser henne så är hennes själ med oss och hon är säkert jättestolt över er flickor, han vakar över er och älskar er.  DET var verkligen stort att höra min man som säger att han inte tror på någon gud eller liv efter detta och öht inte vill prata om sin döda mor eller om döden eller sånt, prata på det viset.

Vi har haft en bra dag idag, trots allt

Det var fler grejeer jag skulle kommentera men nu är jag helt slut och ögonen ramlar ihop. zzzzzzzzzzzzzzz..zzzzzzzzzzzzzzzz

Godnatt

• Norrskensflamman

Grattis Lanovia på födelsedagen! Skickar massor med kramar Och vilken fin present från maken. Han måste älska dig jättemycket! Såna där överraskningar är underbara.

Jag har haft en ganska bra helg.
    Kördagen i lördags och igår uppvaktade flickorna pappsen. Vi sov när de kom in till oss. Då har de smygit upp i ottan och letat fram finaste silverbrickan och på den lagt sina presenter som de knåpat ihop på dagis resp. fritids. Sen hade de gjort en knäckebrödmacka åt pappa, några kex och en massa färgglada godisar utströdda på brickan. Kaffe är de lite för små för att fixa, med tanke på kokande vatten, så de hade satt vatten i ett glas och ett sånt där drinkparasoll i. Så söta de är pluttisarna ♥ Och just det där att de tisslar och tasslar och hitta på grejer tillsammans. Förstås är T tongivande men ändå.
    Efter en långfrukost så körde vi ut ungarna i det fina vintervädret, en kompis till dem kom förbi också. Själva satt vi och pluggade Jägarskolan. På em. bar det iväg till pärona på farsdagsmiddag och det var såååå gott. Porterstek på älgkött och potatisgratäng och jättegod sallad. Glasstårta till efterrätt. Mmmmmm.

Hvidis, surgubbar bojkottar vi Hur är det nu, lika surt? Och hur är det med DIG

Kramen till alla!

• Norrskensflamman

Hvidis: Te med citron o honung är grejen, helt rätt! Krya på dig gumman

Aleta: Lycka till på jobbet!

Lilla Ellie, skickar massor med pussar till henne och storasyster Moa. Villemoa, det är lite fix o tricks med amningen, men underbart när man får det att fungera. Ge inte upp. Varm kram till dig!

• Norrskensflamman

Här har tanten fortfarande inte visat sig. Nojjar lite faktiskt över detta. Men jag kan ju inte springa och köpa g-test i tid och otid... eller De är ju inte gratis precis.

• Norrskensflamman

Hej, hej!
    Vi har en helt underbar strålande vinterdag här i norr: -14 imorse (något varmare nu), strålande sol och gnistrande vit snö. ÅH, att det kan vara så här fina dagar i november *förundrad*

Jag får sån ÅNGEST när jag tänker på julen så jag vill bara gå och gömma mig.
    K har redan tjatat örona av mig om NÄR vi ska julpynta. Vad fan ska vi julpynta med???
    LJusslingorna som vi hade förut har dels gått sönder och dels så iom fönderbytet så försvann det lilla hålet i fönsterkarmen ur vilket en skarvsladd stack ut, till just utegran eller ljusslingor. Så jag vet inte var vi ska ta strömmen nu Vi börjar INTE borra hål i våra nya energifönster. Suck. Och det skulle krävas en lååååååååång skarvsladd från garagets uttag och den skulle ändå hamna under snö och bli liggande hela vintern. Men det är nog det enda alternativet.  Dessutom är alla långa, jordade skarvsladdar SVINDYRA och även ljusslingor som det är fler lampor i.
    Usch, för mig är julen bara ett enda mörkt hål av ångest. Hur ska man ha råd att ordna en "riktig" jul åt ungarna, utan att bli ruinerad?? Och hinna med bak o pyssel och FAN....   Det formligen dröser in med leksaksbroschyrer från BArnens hus och Toys'r'us och ungarna sitter hela tiden, "mamma, jag önskar mig det, och det och det och det" Och man försöker förklara att i år blir det kanske bara en lite större grej och ett par, tre s må grejer...

Det ENDA roliga med julen, det är julkonsert i kyrkan med fina sånger, man får sjunga och lufta lungorna.

Hej från Pessimistkonsulten och julhataren.

• Norrskensflamman

Ingis; Ingen fara, det är inte ditt inlägg som får mig att få ångest. Det har jag redan, butikerna är ju fulla med julgrejs redan nu. Blir det inte tidigare och tidigare för varje år??
    Nej, Vi kommer nog inte låta någon installera uttag i år (för dyrt att leja någon och nu är det redan vinter o kallt). Men till sommaren ska jag höra med en som jag vet är elektriker om han kan göra det, så vi har till NÄSTA år. Bara det att flickorna ser så mycket blink-blink i affärerna och vill ha än det ena än det andra, och så känner man sig så kass när man inte kan ge det till dem.
    Josåattvettu' samma gamla julstjärnor och adventsljusstakar får väl åka upp i år igen. Samma gamla julgardiner i köket. Öht så ska jag byta gardiner, för de tunna sommargardinerna känns så kalla nu...
    I år skulle jag faktiskt vilja hinna baka lussebullar och pepparkakor med flickorna.

Vi brukar, tillsammans med brorsans familj, ge mor o far presentkort på fotvård eller revybiljetter eller nåt sånt. Jag o brorsan köper sedan länge inga julklappar till varann.
    Vi köper till hans son och barnbarn. Till brorsonen brukar det bli en tröja, kallingar, strumpor etc, för det behöver han alltid, och han brukar bli glad för det. Till brorsans barnbarn brukar det bli något lämpligt spel (ej data) och kanske nåt i klädväg.
    Värst är att köpa till maken, för han köper alltid nåt stort o dyrt till mig, fastän jag inte vill ha det, och förväntar själv sig något stort och ordentligt. I hate it. Det vore roligare om han blev glad för något litet. Jag är en sån som blir glad för shampoo i en vacker flaska t ex.

I år var det inte många klämdagar utan bara en massa jobbdagar mellan jul och nyår. Vi kanske får gäster så jag kanske tar ledigt någon av dagarna. Men maken tar nog ut semester och är med flickorna och gästerna. Tomten i Rovaniemi tror jag ska få sig ett besök

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans