Inlägg från: dreams come true |Visa alla inlägg
  • dreams come true

Alternativa bröllop?! Ge mig förslag!

Vi velar, vi hattar hit och dit och dit och hit. Bröllop hemma - bröllop borta, bjuda alla - bjuda få, buffé - serverad 3-rätters, budget - kosta dyrt.
    Vi besetämmer oss för något, och sedan ändrar vi oss. Sedan bestämmer vi oss helt och fullt....faaaast kanske....

Så ge mig alla förslag ni har på olika "typer" av bröllop. Allt från era tokigaste idéer till era drömbröllop. Allt som snuddar vid en realistisk tanke.

För att klargöra läget så ser var situation ut som följer. Vi är heltidsarbetande medelinkomsttagare med hus, bil och ja... (dvs. inga fantasisummor till att lägga på ett bröllop). Vi har tre barn som i dagsläget är 6, 3 och ½ år gamla.
    Vi tänker oss vigsel inom 2 år och barnen skulle kunna vara hos barnvakt max en vecka om era tankar snuddar vid en bortatanke...

SÅ, bombardera mig med era tankar och idéer!

• Svar på tråden Alternativa bröllop?! Ge mig förslag!
  • dreams come true

Pyrro: Det är det som är grejen. Vi kan tänka oss nästan vad som helst, men ingenting känns sådär 100% rätt. Förutom att vi vill gifta oss. Vi har varit inne på er tanke också. Att ta med oss våra närmsta och åka iväg. Bjuda på boende och flott middag på restaurang. Men då känns det lite som att man missar festen efteråt. Samtidigt som att den i vissa lägen inte känns jätteviktig...
    Hur svårt som helst det här... kanske ska man bara bestämma sig för något.
    Just nu sitter vi och pratar om att gifta oss utomlands (igen), bara vi två och en vigsel och en skön semester. Sedan kan man ju ha middag och fest när man kommer hem igen. MEN, saken är den att det drar iväg fort i pris i alla fall. Tittar exempelvis på fritidsresors förslag till Italien och vi är snabbt uppe i 15000:- om man vill fixa hår och så. Sedan tillkommer resan och uppehälle. Ja och så festen hemma såklart. Och så kläder, ringar m.m. Det blir många pengar fort. Då kanske man lika gärna kan lägga det på en fest hemma och göra det ordentligt...och så är vi tillbaka på ruta nummer 1.

• dreams come true

MariaEson: Låter lite halvt vanskligt med luftballongen då risken är stor att vädret inte tillåter någon färd...annars är det en väldigt romantisk tanke!

SueAnne: Bra idé, får nog testa den!

Svar på tråden Alternativa bröllop?! Ge mig förslag!