Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Lever folk så här med sin partner?

Ja, dels var det amerikanska råd och därför inte rakt av tillämpliga på relationer i vår vardag, dels handlade de väl om hur man hanterar en ren dating-fas, dvs inte en fast relation där man t ex bor ihop? Så jag tror inte man behöver se så allvarligt på dem för sin egen fasta relation, däremot kanske det kan vara tips på vad som kan vara känsligt i ett precis nytt förhållande (men sen beror det ju oxå helt på vilka man själv är och vad man tycker är viktigt/känsligt/nödvändigt att reda ut tidigt/etc).

• anne på grönkulla

Kattpoet skrev 2010-08-18 11:27:57 följande:
    Jag finner att råden får mannen att verka som en mentalt instabil varelse....  som vi kvinnor  måste stötta dem och ta hand om dem.   Och ja Amerikansk syn på livet är skum, redigt skum, jag har några Amerikanska vänner här i Sverige, en sätter sin man i skuld hela tiden för en kvinna ska inte ta hand om ekonomin enligt henne och den andra  finner svenska killar bögiga för att de delar på ansvaret i hemmet.

Ja, ganska ofta får jag en känsla av att kvinnor förväntas vara våpiga utåt o ansvarstagande i hemlighet - vilket omyndigförklarar typ alla - idiotiskt.

Svar på tråden Lever folk så här med sin partner?