• Optimia

Lever folk så här med sin partner?

Haha, det var ju en bra kompott: amerikanska seder + Cosmopolitan. Som bäddat för katastrof om man följer råden

Klipper in mina svar:
    1. ”Du är mycket bättre än alla de andra idioter jag har dejtat.”
    Skulle inte formulera mig så, men klart de f.d. har kommit på tal.

2. ”Har du verkligen råd med det där?”
    Jag litar på att min sambo klarar av att beräkna om han har råd med en grej eller inte. Vad han gör med sina pengar är inte mitt problem. (Vi har inte gemensam ekonomi). 

3. ”Slappna av! Det gör inget att vi är lite sena.”  
    Eftersom det alltid är jag som är först klar när vi ska iväg någonstans, händer det att jag står och jagar på sambon för att vi ska komma iväg. Han är nämligen född till snigel och tidsoptimist, och jag är väldigt noga med att komma i tid. Vi har dock löst det genom att jag säger en tid då han ska vara klar, och så får han såsa på bäst han vill, bara han är redo vid utsatt klockslag.

4. ”Min killkompis är fantastisk! Du borde bli kompis med honom.”
    Det har jag sagt och JA han har blivit vän med mina killkompisar. Tror faktiskt han skulle bli mer misstänksam om jag försökte tona ner vänskapen med mina killkompisar bara för hans skull. Vi ser inte vänner som potentiella partners, och dessutom är de flesta av våra vänner redan upptagna, så sannolikheten för att det ska hända något "otillbörligt" är inte så stor.

5. "Jag lovade henne att inte säga något, men..."
    Har väl hänt att jag sagt saker till sambon bara för att jag inte kunnat panta på dem själv. Dock ej sånt som jag vet att mina vänner inte skulle vilja att fördes vidare, ens till min sambo. Och nej, jag behöver inte säga något om att det är ett förtroende, han är väl inte dum heller
    Vi har båda jobb som ofattas av sekretess, så vi är ganska vana vid att inte "prata bredvid mun".

6. ”Var inte barnslig – jag har inte gjort allt det där på flera år”
    Vi brukar larva oss tillsammans, det är ganska kul att hitta på fåniga saker och inte ta allt så allvarligt. Ett gott skratt förlänger livet

Usla råd, håller med er som skriver att männen verkar betraktas som storvuxna barn.

Svar på tråden Lever folk så här med sin partner?