• Dejli

Lever folk så här med sin partner?

Kattpoet skrev 2010-08-18 11:35:43 följande:
    Jag funderar  på skaffa mig en tshirt med trycket  Våga vägra vara våp- Jag har blivit anklagad ofta för att vara okvinnlig eftersom jag inte  vill spendera timmar att  prata om skor, kläder, smink och hår . Men å andra sidan har jag blivit anklagad för att vara en förtryckt kvinna eftersom jag älskar att laga mat.
    Haha, jag håller med litegrann tror att folk som inte känner mig så väl ser mig som väldigt "klassiskt" kvinnlig/tjejig... trots att det är jag som kör bilen, klipper gräset, kör röjsågen, kör traktor och har mest jobbat med stora maskiner, stora djur och stora karlar. Håller på att fixa en jägarexamen med...

Min sambo å andra sidan lagar maten och tycker att jag har för lite kläder, skor och smink. Tvångsshoppar med mig när han tycker det behövs... 

Men skämt å sido... tipsen i artikeln kändes mest riktade till de i datingfasen, och då kan jag hålla med om att en del av "tipsen" kan vara kloka, men det är väl mest sunt förnuft när man nyss träffat någon att inte ifrågasätta saker som ekonomi eller nämna exen för mycket innan man känner någon bättre...

Men i övrigt håller jag med. Det där med att komma för sent eller vara barnslig fattar jag inte alls vad dom menar, och kan man inte ta sådana saker med en fast partner så ska man nog fundera över vad man håller på med.

Svar på tråden Lever folk så här med sin partner?