Inlägg från: dreams come true |Visa alla inlägg
  • dreams come true

3-rätters som är enkel att förbereda

Funderingarna svävar just nu kringa mat. Behöver många uppslag och idéer.
    Vi skulle gärna vilja ha 3-rätters serverad middag istället för buffé. Jag skulle nog kunna få tag på en "kompis" som kan laga maten, men för att komma undan så mycket som möjligt i pris tänker jag mig att vi kan förbereda så mycket som möjligt.

Bröllopet kommer vara i September.
    Funderar lite kring tomatsoppa med färskpasta till förrätt..
    Kanske en ordentligt uppkryddad potatisgratäng med något gott till varmrätt.
    Men sedan har jag fastnat. Så ge mig alla förslag ni har!

• Svar på tråden 3-rätters som är enkel att förbereda
  • dreams come true

Vi blir nog runt 70 personer. Har inte bokat lokal helt ännu men räknar med att det är ett vanligt kök men med bättre diskmöjligheter. Kommer dock kunna ha tillgång till värmeskåp.

• dreams come true

Just nu har tankarna landat i (ja, det är lååångt kvar och egentligen inget vi behöver bestämma nu, men på något sätt landade fokus just nu på maten Hum...)

Förrätt: Tomatsoppa med chili och ostfylld pasta serverat med parmesangratinerade tunnbrödsbitar (Är det för varmt med soppa i september? Känns lite som att man har tröttnat på maten och vill ha det lite höstigt)

Varmrätt: Potatisgratäng med smakstark ost, viltkött och kantarellsås

Efterrätt: Saffranspannacotta (stavas?) med några blåbär och ev. hallonsås (blir det för många kombinationer? Tänker att man kan göra pannacottan i brödformar, stjälpa upp och skära i skivor)

Vad tror ni om det?
    I så fall är det ju alldeles ypperligt att plocka både kantareller och blåbär redan typ just nu. Frågan är om blåbären blir allt för tråkiga då de varit nedfrysta...

• dreams come true

Hmm...ja det där med fläckar är klart....får tänka lite på det..

• dreams come true

Delfin: Jag är också jätteintresserad! Skriv det gärna här i tråden!

• dreams come true

Vi har nog tänkt att göra en hel del själva, men även hyra in folk som kan göra det som måste  göras samma dag och som kan lägga upp lite snyggt på tallrikarna. Och sen såklart några som kan servera...

Svar på tråden 3-rätters som är enkel att förbereda