Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

3-rätters som är enkel att förbereda

Minipajer till förrätt. Jag ska göra västerbottenminipajer med kräftstjärtsröra, man kan göra med löjrom och creme fraich också.  Paté eller terrin är också bra som man kan förbereda. Soppa är också ett alternativ men jag tycker att det passar bäst till den kalla årstiden, då är blomkålssoppa med lite tryffelolja en favorit hos mig. Ser nu att bröllopet är i september och då funkar väl soppa.

Varmrätt: Bra att förbereda är rostbiff, inkokt lax, dubbelmarinerad oxfilé. Alla dessa serveras kalla och sen kan man ha varm potatis eller varm potatisgratäng till. Plus sallad.

Efterrätt. Vi kommer att ha ostbricka med ett gott sött vin till, men om man inte vill ha det så är ju panacotta en bra rätt att förbereda (är själv dock inte särskilt förtjust i det). Om det är buffé kan man ju bjuda på olika bärpajer eller citron och limepaj (finns bra recept på nätet). Man kanske kan göra chokladmousse i glas dagen innan om man har tillgång till glasen så tidigt.

Vi kommer själva att ha hemgjorda tryfflar till kaffet strax efter och senare på kvällen tårta.

Svar på tråden 3-rätters som är enkel att förbereda