Inlägg från: Aasa81 |Visa alla inlägg
  • Aasa81

Boråsbrudar 2011

Hej på er! Nu ansluter även jag till gruppen:)
    Jag och min blivande man planerar bröllop i Borås i juli. Brämhults k:a är bokad, samt Sundholmen i Äspered där festen kommer att hållas. *LÄNGTAR!*
    Hur långt har ni andra kommit i era planeringar??!

KRAMAR!

• Aasa81

Någon som har några bra dekorationstips? Vi ska ha ett lila tema...

• Aasa81

Vi köpte två olika sorters vita kort med tillhörande kuvert på cchobby.se. De kostade 147kr/50-pack. Sedan har vi...eller rättar sagt jag:) Lekt lite med olika nyanser av lila (som är vårt färgtema) I botten har jag klistrat ett deorationspapper, sedan ett enfärgat lila papper och därefter har jag skrivit ut på ett tunnt mullbärspapper som jag sedan har klistrat dit överst. Sedan blev det ju lite stickers och satinband också...

Vikkort, 10 set off-whiteKort med band, 10 set off-white
    Har inte haft något att göra idag...så då blev det lite pyssel med placeringskorten också. Lite tidigt att göra detta redan nu....men det är rätt skönt att ha gjort dom iallafall, det tar ju lite tid när man sitter med det:)

Tog lite papper som jag hade över sedan inbj. korten & Save the date. Klippte ut hjärtan i strl. 8x9 ungefär. Klippte ett jack högst upp för att kunna hänga upp hjärtana på kanten av vinglasen. Sedag skrev jag ut namnen med färgskrivare och klipte ut med mönstersax och därefter limmade jag på dessa på hjärtana. Blev jättesnyggt tycker jag:) Tur att man har tålamod och tycker att det är kul för det är ju endel klippande och klistrande innan det är klart:)

• Aasa81

Jag har varit runt till lite olika frisörer och bett om prisuppgifter. B2 barbershop tar 2200 (smink+håruppsättning.) Bond 2995kr. Kings Love Queen 1200kr/timme. Vivåga 2395 kr. För mig lutar det år B2 barbershop. Har dessutom hört att de ska vara riktigt bra.

• Aasa81
    RockTroll skrev 2010-12-12 15:09:40 följande:
    Jag försökte ringa dit och boka tid och dom skulle ringa upp mig men ringde aldrig. Dålig stil! Ska ändå försöka prata med dom för har hört mycket bra om dom med.
    Jag var där i förra veckan och tänkte boka tid. De var inte otrevliga, men heller inte jätte trevliga. De tyckte att jag skulle komma tillbaka i mars för att boka tid. Men nu börjar jag tvivla på om jag verkligen vill boka tid där...

Jag tycker att det är svårt att veta hur lång tid i förväg man ska boka in olika saker. Olika bröllopstidningar säger olika saker och tex frisörer i samma stad säger olika. En frisör jag var inne hos tyckte att jag skulle komma och boka tid direkt efter nyår, andra har sagt slutet av februari, mars osv. Endel florister säger nån vecka innan och andra vill ha längre tid på sig. Man kan lätt känna sig lite förvirrad:)
  • Aasa81

Nytt år....vilket betyder våra år:)  Känns att det börjar närma sig...även fast det är ngr månader kvar, så befinner vi ju iaf på år 2011!! Gahh:)

• Aasa81

Har rekat stället vi ska vara på ytterliggare en gång. Vi var tidigare osäkre på om vi skulle få plats, då lokalen eg. är lämpad för 50 sittande gäster. Efter mkt möblerande och gnuggning av geniknölarna har vi nu lyckats med en placering där vi får in 73 personer....*phuuu* Vi vill verkligen ha den lokal som vi bokat och det är inte direkt läge att börja söka efter ny lokal nu, så vi är mycket lättade Cool....

Det där med bil är ju också en grej vi behöver fixa...någon som har några bra tips?

• Aasa81

Fossing77: Sundholmen i Äspered. Fin Herrgård precis vid vattnet.
    Bra ställe, vackert, samt väldigt bra pris. Vi kommer att hyra stället fredag-söndag, så vi kan träffa alla och ha en lättare grillkväll på fredagen, bröllop på lördagen och sedan presentöppning med brunch för dem som vill vara med på söndagen...

Vart ska ni vara?! Eller du kanske redan har skrivit det?

• Aasa81

Ja visst är det kul när det börjar näsrma sig!! Men samtidigt lite nervöst:)
     Man är så van att det är en massa saker som måste bokas och fixas med, så det känns nästan konstigt att inte längre ha så mycket att tänka på, men samtidigt jätteskönt att se hur alla bitar faller på plats. Glad

Och precis som A6 vis skriver, så är det ju bara gästerna som saknas. I mitt fall vetskapen om hur många som kommer, så att man kan gå vidare i planerandet. Cool

• Aasa81

Vi har bokat Eva quirbach från Göteborg som fotograf. Blommor lutar åt att det blir buketten, men transport vet vi inte. Är ca 2 mil mellan kyrkan och festlokalen, så en bil av ngt slag måste fixas...men det löser sig nog:) Närmast känns bokning av frisör och solist till kyrkan viktigast. Vet inte om man är ute i god tid, eller om det börjar bli bråttom. Vi gifter oss i Juli. Var kommer ni förresten att köpa bröllopstårtan? Vi har förälskat oss i enportionsbitar av moussetårta. Tänkte bokat Gullkragen, men de har semesterstängt då vi ska gifta oss:(

Svar på tråden Boråsbrudar 2011