• Loche

Boråsbrudar 2011

När jag ringde fick jag besked att man kan boka tidigast tre månader innan,,, skumt detta.

• Loche

Nu har vi bokat borgerlig vigsel, nästan tre månader i förväg. Vi vill vigas på annan plats än stadshuset och skulle få besked om detta från vigselförrättaren inom en vecka. När man vigs i stadshuset får man inte välja tid hur man vill heller, senaste tiden är 13.30 på lördagar, men eftersom vi ska vigas på annan plats fick vi komma med önskemål om tiden,,, skönt det. :)
    Jag passade åxå på att fråga om vigselförrättarna i allmänhet vill hålla enbart den korta ceremoni som är själva vigseln eller om dom kan tänka sig att "lägga ut texten" lite och det skulle inte vara några problem fick jag till svar. :)

• Loche

Vi hade lite idéer om Annelundsparken eller Vattentornet, men eftersom ceremonin blir ganska kort även om vi bygger ut den och vi vill ha tillgång till musikanläggningen så vår goda vän kan sjunga, så har vi nu bestämt oss för att vigas i samma lokal som vi ska ha festen i. :)

• Loche

Mirjami: Annelundsparken är stans vackraste park, tycker jag. :)

Om man går snett nedanför villan så är det åxå jättevackert med stora träd och pionodlingarna och fruktträdgården,,, finns många fina "fotoplatser" i den parken. :)

• Loche

Fick telefonsamtal från kommunen igår. De hade talat med vigselförrättaren och vi får den tid vi önskat! Kanon! :D
    Sen fick vi hans mailadress så vi kan maila över våra önskemål om en utökad borgerlig ceremoni,,, känns finfint detta. :)

• Loche
    Tinzi skrev 2011-04-20 13:32:53 följande:
    Men vad innebär det? när kan man skicka ut inbjudningar m. datum och tid? vi har ju gäster från spanien /australien som måste veta 6 mån innan :(
    Ja, det är ju rätt knepigt eftersom ni inte kan boka vigseltid förrän tidigast tre månader i förväg! Men vi gjorde så att vi skickade ut "save-the-date" och hoppades på det bästa och det gick ju vägen. Fast vi har inte mer långväga gäster än från Stockholm å andra sidan.
  • Loche
    Tinzi skrev 2011-04-20 22:53:19 följande:
    Uscha vad jobbigt! Save the date är verkligen inte min grejj (kostsamt också till 100 gäster) men vi gör nog som så att vi skickar ut vanlig inbjudan m. en tid till de långväga 6 mån innan (ev får vi ändra den tiden sen bara då vet de dag iaf tänker jag! Sen skickar vi ut inbjudningarna i Sverige 3 månader innan när vi fått bekräftat. Har jag fattat rätt då? man får bekräftat 3 mån innan en tid samt vigselförättare lr bara tiden?
    Man får veta vilken vigselförättare det blir åxå, dom har ett schema med olika veckor, så det kan du fråga om, om de inte säger nåt om vem det blir.
  • Loche
    vittochsilver skrev 2011-05-02 20:53:40 följande:
    Nu sitter jag och funderar vad vi ska ha för låt när vi går ut ur kyrkan, några förslag är:

Vilken härlig dag - Ted Gärdestad
    Crazy in love - Jill Johnson
    Underbart - Calle Moreus & Orsa Spelmän
    I´ve got a feeling - Black eyed peas

Vad tycker ni? Andra förslag?
    Både "Vilken härlig dag" och "Underbart" är riktiga kanonlåtar tycker jag. Dom förmedlar sån glädje,,, röstar absolut på någon av dom! :)
Svar på tråden Boråsbrudar 2011