Boråsbrudar 2011
När jag ringde fick jag besked att man kan boka tidigast tre månader innan,,, skumt detta.
När jag ringde fick jag besked att man kan boka tidigast tre månader innan,,, skumt detta.
AnnC81: jag menade borgerlig.
Nu har vi bokat borgerlig vigsel, nästan tre månader i förväg. Vi vill vigas på annan plats än stadshuset och skulle få besked om detta från vigselförrättaren inom en vecka. När man vigs i stadshuset får man inte välja tid hur man vill heller, senaste tiden är 13.30 på lördagar, men eftersom vi ska vigas på annan plats fick vi komma med önskemål om tiden,,, skönt det. :)
Jag passade åxå på att fråga om vigselförrättarna i allmänhet vill hålla enbart den korta ceremoni som är själva vigseln eller om dom kan tänka sig att "lägga ut texten" lite och det skulle inte vara några problem fick jag till svar. :)
Vi hade lite idéer om Annelundsparken eller Vattentornet, men eftersom ceremonin blir ganska kort även om vi bygger ut den och vi vill ha tillgång till musikanläggningen så vår goda vän kan sjunga, så har vi nu bestämt oss för att vigas i samma lokal som vi ska ha festen i. :)
Mirjami: Annelundsparken är stans vackraste park, tycker jag. :)
Om man går snett nedanför villan så är det åxå jättevackert med stora träd och pionodlingarna och fruktträdgården,,, finns många fina "fotoplatser" i den parken. :)
Fick telefonsamtal från kommunen igår. De hade talat med vigselförrättaren och vi får den tid vi önskat! Kanon! :D
Sen fick vi hans mailadress så vi kan maila över våra önskemål om en utökad borgerlig ceremoni,,, känns finfint detta. :)
Lycka till! :)