Inlägg från: Fossing77 |Visa alla inlägg
  • Fossing77

Boråsbrudar 2011

Hej hej! Och välkommen! :)

• Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-25 21:07:51 följande:
    Nu har det hänt en del på bröllopsfronten!
    Vi har bestämt oss igen för vilken lokal vi ska ha festen i! Det blev regementsmässen! Så skönt att det är bokat och klart nu!

Sen har jag bokat frisör och florist gott när man kan checka av sådana saker.
     I morgon ska vi träffa konditorn i u-hamn för att se om han kan göra en sådan tårta som vi vill ha!  Inbjudningskorten är på tillverkning hos tryckeriet och jag har bokat tid för att prova klänning blir nästan lite nervös när jag tänker på att det närmar sig den stora dagen...
    Shit! Full fart! :D
  • Fossing77
    Fossing77 skrev 2011-01-26 11:44:05 följande:
    Shit! Full fart! :D
    Vad har du bokat för frisör och florist? *nyfiken*
  • Fossing77
    A6 vis skrev 2011-01-27 08:14:06 följande:
    Hej alla...

jag kommer att gör mitt sminka själv.....

Det är snart dags att skick inbjudningaren. men en sak stör mig så MYCKET. det är att svärmor tycker att jag ska skicka med små lappar om att man får ta med sig sina barn om man ammar.... Fattar man inte det eller är det jag som är korkade. äää jag orkar inte med detta..... det är bara jag som får ta allt för gubben är ju inte hemma......förlåt....
    En del skriver ju små käcka rim om att de vill ha barnfritt, men att ammande barn får följa med, mest för att slippa förklara för alla barnföräldrar enskilt. Kan ju vara smidigt förstås, men har ni inte många gäster med barn så kan man ju bara vänligt påpeka att det är en vuxenfest men att man så klart får ha med sin ammande bebis. :)
  • Fossing77

Det vore väl en plan? Att höra med varandra allt eftersom bröllopen går av stapeln, det kan ju faktiskt bli saker över man kan sälja billigt eller skänka om man vill :)

Har du kollat www.bfm.nu/boras.htm för transport? :) De har inte helt farliga priser heller.

• Fossing77
    Aasa81 skrev 2011-01-27 19:08:06 följande:
    Har rekat stället vi ska vara på ytterliggare en gång. Vi var tidigare osäkre på om vi skulle få plats, då lokalen eg. är lämpad för 50 sittande gäster. Efter mkt möblerande och gnuggning av geniknölarna har vi nu lyckats med en placering där vi får in 73 personer....*phuuu* Vi vill verkligen ha den lokal som vi bokat och det är inte direkt läge att börja söka efter ny lokal nu, så vi är mycket lättade Cool....

Det där med bil är ju också en grej vi behöver fixa...någon som har några bra tips?
    vart ska ni vara?
  • Fossing77

sundholmen är jättefint! kompisarna gifte sig där häromåret. :)

• Fossing77
    Aasa81 skrev 2011-01-27 22:23:27 följande:
    Fossing77: Sundholmen i Äspered. Fin Herrgård precis vid vattnet.
    Bra ställe, vackert, samt väldigt bra pris. Vi kommer att hyra stället fredag-söndag, så vi kan träffa alla och ha en lättare grillkväll på fredagen, bröllop på lördagen och sedan presentöppning med brunch för dem som vill vara med på söndagen...

Vart ska ni vara?! Eller du kanske redan har skrivit det?
    vi ska vara på grand inne i stan :) vi blev så många så vi hade inte så stor valfrihet på lokaler till slut. men grand blir kanon. :) vigseln blir i caroli kyrka fast vi bor i dalsjöfors. allt i centrum blev lättast. :)
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-02-01 10:03:47 följande:
    Nu börjar det verkligen hända grejer, shit det är mindre än fyra månader kvar!!
    Osa har börjat trilla in, på tisdag ska jag till frissan o prova frisyrer, i helgen gjorde jag placeringskorten samt gjorde en mall för vigselprogram och började med festhäfte, har precis skrivit ut blanketten för hindersprövning, ska provsmaka tårta till helgen och snart är det dags att åka till Tyskland för att handla dricka. Har börjat försöka göra ett "schema" för själva bröllopsdagen samt vad som ska göras dagarna innan med (naglar, frissan och andra förberedelser) det är ju en del att pussla ihop. Puh!! Skrattande
    21 maj 2011
    Vad ska du ha för frisör? Jag börjar bli snål känner jag och funderar på att ta hjälp av mina tärnor och make up-artist för att fixa frisyren.. Ska inte ha nåt superavancerat ju och  min frisör tar nästan 3000 kr för brudfrisyr..
Svar på tråden Boråsbrudar 2011