Inlägg från: Fossing77 |Visa alla inlägg
  • Fossing77

Boråsbrudar 2011

Kan jag säkert... ska ta med bilderna till min frisör och kolla läget :) har så jäkla mycket hår... hehe

• Fossing77

Här är en av favoriterna med... Supervacker tycker jag :)

• Fossing77
    vittochsilver skrev 2011-03-30 10:00:55 följande:

Har ni några förslag på valslåt? Har noll koll känner jag... :)

Vi lutar åt Fairytale från Shrek :) Den är sååå vacker!
  • Fossing77
    Tinzi skrev 2011-04-04 22:24:51 följande:
    Det finns en sida här på BT där man utbyter tjänster, jag skall bla hjälpa till på 2 bröllops och så hjälper de i sin tur till på mitt året efter. Toppen tycker jag :) 

och ang. vigselförättare, jag vill ju boka min igår helst, måste man vänta tills 2 mån innan?!?!? usch! 
    Va? 2 månader innan? Vi har bokat och klart med vår präst sen innan jul... vi gifter oss i november...
    Aasa81 skrev 2011-04-04 22:11:09 följande:
    Är fortfarande i tankar på vart man skulle kunna ta bröllopsfotona....Skulle verkligen behöva tips från er på ställen i centrum med omnejd, men inte i Stadsparken... Hur ser det ut i Annelundsparken om somrarna? Vet någon om det finns ett lusthus där?! Skulle behöva määäääängder av tips!!:)
    Inget lusthus i Annelundsparken, stor lekplats där ju.. annars mest småstigar, men det är tät vacker grönska där på sommaren. :) Vi kommer nog använda någon av broarna mellan centrum/stadsparken, de är vackra på lite olika sätt. :) sedan nån stenmur runt carolikyrkan, någon av statyerna, under ljusträden i stadsparken bakom Grand, kanske vid träbryggan bakom Grand med... stentrappan som går upp mot golfbanan i stadsparken kan det nog bli med... finns ju inte tokmycket i centrum så där och lusthuset i stadsparken kanske inte e så mycket att hurra för ;) det e vår nödlösning om november visar sig innehålla ösregn ;) vi ska även ta några bilder mot någon fin detalj inne i kyrkan är det tänkt :) bakom Café Bakgården finns ju en fin innergård, där kanske man kan få fota om man frågar... Vattentornet kanske? Den är ju lite borglik och häftig :)
  • Fossing77

Ahaaaa... Ja det har jag ingen koll på... Låter inte det jättekonstigt? Vad gör man då om de är uppbokade då man vill ha dem?

• Fossing77

Ååååååå, crap!!
    Var på Torpa stenhus på mässan idag... Vi kanske byter ut Grand mot Torpa.... Tur det är 6 månader kvar... Tungan ute

• Fossing77

Nä det stör inte alltför mycket. Det som stör mest är att vi plötsligt inte har allt bestämt längre ;) Stör nog mest mitt ordningssinne ;)

• Fossing77
    Mirjami skrev 2011-04-18 12:01:47 följande:
    Ha ha, vi var också där! Vi hade bokat limon som stod utanför, men funderar på den andre bilen nu. Dock var den syrare med sjutusan så fin!!! Köpte en tiara där också och lite hårsmycken. Och visst hade vi tur med vädret? Och visst är det fint, helt otroligt vacker plats!
    Ja sååå fint! Köpte en gästbok faktiskt :) Ska antagligen åka till Nittorp och designa ringarna hos han som var där med :) Den gamla bilen var urläcker!! Vi funderar dock på limon, om vi nu ska byta till Torpa.. Då kan vi åka med våra tärnor och marskalkar tillsammans ut :) Väntar spänt på svar från Torpa om de är lediga vårt datum.... Har man inte tillräckligt med planering kvar så får man se till att fixa sig lite mer att göra ;) hihi!
  • Fossing77
    Mirjami skrev 2011-04-19 08:31:46 följande:
    Vi köper kanske ringarna hos honom med, men det beror på om hans pris är lägre än det vi redan funnit. Han hade nämligen de ringarna vi kollat ut! Och priset mellan en CZ och äkta diamant på hans ringar (just modellen vi kollade på alltså) skillde bara ca 2000kr!!! Ja, ingen stor sten, men "svävande" och sååå fin. Den syns bättre än om den vore infattad på vanligt vis och dessa ringar ska ha små stenar.

Och vi har kollar på massa alternativ med transport, men i limon kan vi åka med barnen OCH fotografen vilket jag verkligen vill göra. Barnen våra är ju en lika stor del av bröllopet som oss anser jag. De är ju våra gemensamma och ska involveras i allt de möjligen kan. Lillkillen min, som blir 5 en månad efter bröllopet, ska få vara ringbärare. Och lillprinsessan på då åtta år, ska få vara blomsterflicka (om vi får sprida ut rosenblad- äkta eller fejk) eller buketthållare medan ringutbytet sker.

Vill ni vara säkra på att få ett datum tätt in i framtiden- Ta vilken dag som helst utom en lördag! Fast det är svårt visserligen för då kankse inte lika många gäster kan komma.
    Vi gifter oss 11-11-11 så vi hoppas att ingen annan vill ha ett fredagsbröllop där ;)
    AnnC81 skrev 2011-04-19 10:27:07 följande:
    Jag blev kidnappad igår - igen! Hahaha... nu blir det nog inga fler möhippor.. :)
    21 maj 2011
    Ha ha! Du nöjer dig inte med bara en du inte.... Ha ha!
Svar på tråden Boråsbrudar 2011