pocahontas76 skrev 2010-08-30 10:23:05 följande:
Hej tjejer! Registrerade mig igår och skrev ett inlägg då jag behöver lite tips och ideér ang bröllopsplanering i Västervik. Såg inte denna tråd när jag skrev mitt.... Vilka datum ska ni gifta er och i vilken kyrka? Har ni bokat festlokal, mat & dryck, musik? Hur många blir ni? Har ni någon bröllopsbudget? Många frågor jag vet Ha det bäst!
Hej hej pocahontas 76
Vad kul att du också har hittat hit till oss.
Vi har inte bokat datum ännu utan vi köper saker till vårat bröllop och försöker se till så att vi kan ha råd till allt innan vi bokar allt och skickar inbjudningskort.
Vi har skrivit upp en lista på folk som vi vill bjuda och vi har kommit upp till 70 st. Men sen vet vi ju inte om alla tackar ja till att komma.
Vi bor i Loftahammar och vi vill gifta oss i kyrkan här och sen ha festen i byggdegården. Vi kommer att skicka med tips i inbjudan till våra långväga gäster att de kan bo på vandrarhemmet här eller på någon av campingarna här i närheten.
Vi har inte bestämt en budjet utan köper gärna sakerna lite nu och då så att vi har råd med allt. Vi har fundering på att ha ett band som kan spela de mesta i musik väg men vi har inte bestämt oss ännu. Sen vet vi ju inte hur mycket de vill ha betalt.
Maten vet vi inte heller ännu men vi ska ringa och prata med lite cateringfolk så att vi kan se vad de har att erbjuda och vad det kostar.
Oj oj oj, nu måste jag ta och susa iväg till jobbet.
ha det gott alla så höres vi senare.