Inlägg från: RockTroll |Visa alla inlägg
  • RockTroll

50-talstråden del 1

NorthernTrekker skrev 2010-08-30 12:24:50 följande:
    Hej igen!Kan ju säga att Filmstadensdag gav mersmak! Jag och sambon har anmält oss till en Lindy Hop kurs i höst för nybörjare, och... går allt bra så ska vi köra Lindy Hop som bröllopsdans. Lite fart och fläkt ska det vara!!Och RockTroll: sista floret som du visade var superfint! Jag skulle röstat på den!
    Funderar på att beställa det jag visade sist :) jag vet ännu inte vad jag ska ha för frisyr men om jag tex ska ha lite högre lugg så kan det ju vara bra med lite mer flor så är det bara att klippa bort om det blir föööör mycket.

Supercoolt med lindy hop :) min sambo har två vänsterfötter så jag är glad om han lyckas dansa tryckare med mig som bröllopsdans för vals är heöt uteslutet haha.

• RockTroll
    LillieMae skrev 2010-08-31 10:39:41 följande:
      JAg hamnar bara på sidor med riktigt dåliga dikter.Jag ska redan skriva en låt till honom men jag vill ha några fina dikter under vigseln..
    Fint med egen låt :) Jag är så blödig så om jag ska sjunga när jag är känslig skulle det aldrig gå hem...FOLK skulle gå hem haha.
  • RockTroll

Nu är förresten snart min M2Bs outfit färdigt inköpt...han har väst, byxor, slips och så köpte vi en sjukt snygg vit skjorta igår på Carlings. Det är ett tips om någon av era karlar vill ha en slim fit skjorta. Han blev så stilig och den satt perfekt :) Nu letar jag bara en kritstreckrandig hatt om någon har ett hum vart man kan hitta det? och sen ska han nog ha helröda sneakers till det bara.

• RockTroll
    LillieMae skrev 2010-09-01 09:07:01 följande:
      Vart bor ni.Har jag frågat det innan kanske?Har ni vägarna förbi Sthlm så finns det en hattbutik på Söder som heter Hattbaren, där finns allt :)
    Synd man inte bor åt det hållet..bor i Borås och här finns ingenting :( Vi pratade om skor igår och jag funderar på att ha converse för jag går ändå aldrig i finskor. Och när min mormor frågade vad jag ska ha för klänning så sa hon "ska du ha såna där röda sneakers till klänning med eller?" haha. Så får nog bli det. Men jag vill såååå gärna ha röda med paljetter men det verkar vara ett helvete att hitta. Så om någon vet vart det finns att få tag på...HOJTA!
  • RockTroll
    LillieMae skrev 2010-09-01 09:50:42 följande:
      www.junkyard.se/Store.aspxinte glittriga men en massa coola sneakers.
    Därifrån handlar vi titt som tätt iom att sambon är skateare, men tänkte det kan vara kul att ha lite annorlunda converse när man väl gifter sig :) ska kanske ta en sväng till göteborg imorgon och leta skor.
  • RockTroll
    LillieMae skrev 2010-09-01 10:27:03 följande:
      Va inne på din hemsida.Snyggt monogram, har du gjort det själv?
    Nej det har jag snott gratis på www.weddingchick.com :) Där finns det massor av nerladdningsbara trycksaker...tex monogram. Bara att ändra färg.
  • RockTroll
    LillieMae skrev 2010-09-01 12:06:18 följande:
      Ta en tur till Sthlm på fredag med din karl ;)Det är rocketroom på fredag. Rockabilly klubb med en massa band.Där får man asmkt inspiration :)
    Kan tänka mig det :) vi har pratat om en tur till sthlm snart får se om det blir av,
  • RockTroll
    Janqvist skrev 2010-09-01 18:34:20 följande:
    åh! ja har fått mitt flor på posten idag! (från etsy...)bild på hur de SKA se ut finns i galleriet... alltså, e de ja som int fattar nånting.. eller.. men dom ha skickat endast smycket? int själva floret??eftersom allting e på bilden så trodde ja ju att de va både hårsmycke å flor....nu antar ja att jag måste köpa flor själv (finns sånt i vanliga tygbutiker?) å sno ihop nått.. e de nån som kan måtten? :)håhå... nåja, de blir no bra detta, smycket va ju fint iaf!
    Jäkla osis floret inte var med. Jag märkte att man inte ska gå helt på bilden för även om "smycket" är med så behöver det inte gälla både floret och smycket. Man får läsa det finstilta ordentligt.
  • RockTroll
    Janqvist skrev 2010-09-02 15:23:24 följande:
    så glad ja e! min blivande svärmor har varit å köpt klänning till vårt bröllop (hon e ute i god tid!) å hon valde att följa temat!50tals inspirerad klänning med blommor i LILA! den e så himla fin, ja börja nästan gråta! kul när dom hakar på :)
    Vilket engagemang sånt gillar vi :) min svägerska hade rotat på sin farmors vind och hittat en klänning som hon hade på 50-talet så hon kommer ha vintage så det ryker om det. Tycker jag är jättekul.
Svar på tråden 50-talstråden del 1