Inlägg från: RockTroll
|
-
Haha bara att hårdträna nu då :) jag och sambon öva våran bröllopsdans igår och vi kom fram till att tryckare är det enda han kan...så det får det bli :PNorthernTrekker skrev 2010-09-15 23:46:52 följande:Tack för tipsen Rocktroll! Perfekta dukar till partajet! Ska definitivt kolla in det alternativet! Kan ju nu berätta att första lektionen av Lindy Hop har avverkats och... well, det var inte det lättaste! Både sambon och jag är ju rockies på det här med danskurser, så det gick väl som förväntat. Men vi har ju en hel vecka på oss att träna tills nästa gång, så något grundsteg borde ju sitta då!? *host host* Men.. hehe... såsom vi såg ut på dansgolvet ikväll så blir det INTE Lindy Hop som bröllopsdans kan jag meddela. Stela-som-små-pinnar-dansen is more like it!
-
Grattis :) det ser helt underbart ut och ni var tjusiga som få. Nu är jag ännu mer övertygad om att jag vill ha samma klänning som dig :)Junebug skrev 2010-09-19 09:03:14 följande:Hejhej! Kul att den här tråden lever vidare och hoppas det går bra för er med bröllopsplanerna. Nu är jag gift! Bröllopet var helt fantastiskt, allt vi nånsin hade hoppats på. Vi var ute i skärgården på en ö som heter Arholma utanför Norrtälje. Solen sken hela dagen! Själva vigseln var i en liten träkyrka, vi gick in till Love me tender på piano och ut till All you need is love. Första dansen dansade vi till The way you look tonight med Frank sinatra. Middagen och festen hade vi på en dansbana på ön. Det var verkligen fantastiskt kul! Jag lägger upp några bilder i galleriet om ni vill kika. Och har ni några frågor så är det bara att köra!
-
Ja men inte röda tyvärr :(annaochmias skrev 2010-09-20 13:09:02 följande:På eBay finns en del om man söker på converse + sequin*:shop.ebay.co.uk/*Eller converse + glitter*:shop.ebay.co.uk/i.html*&_sacat=0&_odkw=red+converse+glitt er*&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270 .l1313
-
Såg precis en annons för bakatframat.se/vintagemassan/ :) tyvärr bor jag inte ens i närheten men hoppas mässan kan locka någon annan här.
-
Jättefin :)Pinova skrev 2010-09-23 06:45:00 följande:Det finns bilder i min blogg. framtidafrulindskog.blogspot.com
-
Måste tipsa om ett par skor som jag är kär i, men inte kommer kunna ha då jag och M2B är lika långa :(
matildasfest.dinstudio.se/gallery_122.html dom längst upp till vänster tycker jag det är lite retro över.
-
Underbar vintage klänning www.tradera.com/item.mvc/viewitem/
-
-
äh det ville inte man får kopiera och klistra in :)
-
Nä vågar inte köpa klänning än. Blir i januari när jag vet om jag har någon kula på magen tills bröllopet :)mojikanan skrev 2010-10-24 14:58:14 följande:Har du budat?? :)
Har du någon bild Pinova?
-
Såg bilder i din blogg nu Pinova och du var jättevacker i den klänningen :) klart att du ska ha den! Förstår varför det var drömklänningen. Vad fick du betala för att Julian Alexander klänningar är ju inte kända för att vara billiga? :P
-
Jag ska ha en honeypie klänning :) blir att beställa i början av året.kokajo skrev 2010-10-30 19:28:06 följande:Åh, jag provade samma klänning igår, alldeles, alldeles ljuvlig! Tyvärr avskräcker prislappen från köp, även KIK:s Audreyklänning är onödigt dyr tycker jag... suck, man ska inte prova fina men alldeles för dyra klänningar. Har just beställt tygprover från Honeypie, hoppas bli nöjd med dem så får det kanske bli en av deras klänningar istället.
-
snygga :) antar du menar ivory eller creme....jag kör på ivory:)LillieMae skrev 2010-11-09 21:52:51 följande:Här är skorna :) shop.sivletto.com/system/search/product.asp Jag kommer inte köra på vitt utan mer vintagevitt eller vad man ska säga.
-
Åh vad söt om jag inte vore modell mullig hade jag gärna testat den.Nordhem skrev 2011-01-17 09:27:54 följande:Hej!
Jag köpte en klänning från Etsy som är sagolikt vacker - tidig 50- tal med tags kvar från Emma Domb of California. Tyvärr så är den väldigt mycket för stor för mig så jag funderar på att sälja den till någon lycklig lottad!
Här är bilder på den: ny-image1.etsy.com/il_570xN.103731853.jpg
ny-image1.etsy.com/il_570xN.103732697.jpg
ny-image1.etsy.com/il_570xN.103732437.jpg
ny-image1.etsy.com/il_570xN.103732833.jpg
Den är alltså helt oanvänd och i väldigt bra skick. Klänningen finns i Göteborg om någon vill prova den.