• Pullan88

Har man två eller tre färger!?!?

Jag tänker på färgerna!
    Har alltid önskat ljusgrönt till bland annat inbjudningskort och tärnklänning..

Dock tänker jag på en tredje färg?

Dvs. I bröllopsbuketten - eller blir det bra med bara vita blommor och något ljusgrönt i den?

Sen tänker jag på brudgummen - brukar han ha något ljusgrönt på sig också? hmm.. känns kanske inte som världens bästa färg på honom men i övrigt passar den!

Så.. ska mna ha två eller tre färger? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Har man två eller tre färger!?!?
  • xaniara

Du får ha precis hur många färger du vill, men det brukar kännas bra att hålla sig inom någon slags ram. Såklart att ni kan använda ljusgrönt till trycksaker och pynt men skippa att ha det på kläder om det inte skulle passa. 

Ta en titt på theperfectpalette.blogspot.com/ (och se till att gå bakåt eller att söka på färger, för det finns hur mycket bra som helst) så får du säkert alla slags uppslag och förslag du behöver!

• xaniara

Asch, jag vet inte varför det inte blev en länk av den, men kopiera länken och klistra in för att kolla sidan, den är verkligen bra för sånt här!

• Pullan88

Tack för ditt svar!

Brudtärnan kommer ha ljusgrönt , hon är mellanblond och det passar jättebra på henne:)

Men min sambo.. nej vi skippar nog det:)

• Fracklands

Åh, vilken bra länk! Har frossat i färgkombinationer! Väldigt snygga kombosar!

Är det någon som har en åsikt om augustibröllopsfärg? Jag gillar lila, rosa och orange.

• beeingme

Pullan88, ni kan ju göra som så att brudgummen har något grönaktigt som corsage.. Huvudsaken är att ni båra känner er tillfreds!

Fracklands, jag såg i en bröllopstidning för ett par år sedan ett par som hade orange, vitt och fuchsia som temafärger. Riktigt snyggt var det! Däremot tror jag att det kan bli lite svårare att använda rosa, lila och orange. Men ett tips där kan vara att använda vitt som bas och sedan använda de övriga tre som detaljer. Augusti för mig säger sommar och då passar det bra med färg!

• MrsT2011

Mörklila kallor har jag sett i många augustibrudars buketter, mkt vackert och passande för årstiden! Ljuslila andas försommar tycker jag, men smaken är ju olika!

Mörkrosa gerbera är ju också jättesnyggt på sensommaren.

• Fårävvör

Xaniara: Vilken bra länk!!

• MrsT2011

Till TS: Vi tycker inte heller att vår temafärg passar så bra till mannens kläder, jag älskar blå hortensior och ska ha dessa i brudbuketten men babyblå väst och kravatt? Nej det var inget för oss. 

Som tidigare nämnts räcker det utmärkt med knapphålsblomma (corsage) i matchande färg!

Babyblå trycksaker går också bort för vår del, så det blir vitt och silver som dominerar temat. Den blå färgen blir endast hortensian, till bukett och dukning.

Alltså tycker jag att tre färger är helt OK, men i ditt fall räcker det ju alldeles utmärkt med ljusgrönt och vitt! Jag var på ett bröllop med detta färgtema, där hade bruden halverade limefrukter i buketten och ställde ut glas med limekolor inslagna i ljusgrönt papper på borden! De hade även två gulliga ljusgröna grodor i marsipan som cake topper!

• Mariabridetobe

Vi har valt flera färger som kommer åter i lite olika saker.. alla trycksaker är i Olivgrönt och vitt, M2B kommer att ha olivgrönt i väst o slips(om det nu blir slips eller annat) och alla blommor kommer att gå i rött, mina skor och tärnans klänning oxå.
    Hade oxå svårt med färgerna till en början, men bestämde oss för allt behöver inte gå i samma färg.. Hoppas ni kommer på hur ni vill ha det...

• Fracklands

Kollat på sidan med färgkombinationer typ hela förmiddagen.

Vad tycker ni om följande:

Off-White, brunt, grönt och lila

Vitt, lila och rosa

Oh hjälp vad jobbigt det här är. Jag vill ha så stort utbud som möjligt att välja på när jag ska hitta accessoarer och då är det svårt att snöa in på en krånglig färg.

Svar på tråden Har man två eller tre färger!?!?