Inlägg från: beeingme |Visa alla inlägg
  • beeingme

Har man två eller tre färger!?!?

Pullan88, ni kan ju göra som så att brudgummen har något grönaktigt som corsage.. Huvudsaken är att ni båra känner er tillfreds!

Fracklands, jag såg i en bröllopstidning för ett par år sedan ett par som hade orange, vitt och fuchsia som temafärger. Riktigt snyggt var det! Däremot tror jag att det kan bli lite svårare att använda rosa, lila och orange. Men ett tips där kan vara att använda vitt som bas och sedan använda de övriga tre som detaljer. Augusti för mig säger sommar och då passar det bra med färg!

• beeingme

Fracklands, båda förslagen skulle kunna funka. Dock undrar jag lite vad din sambo tycker? Skulle han kunna tänka sig ett bröllop i vitt, rosa och lila? En grej man kan göra är att han får skriva ner några av sina favoritfärger, du skriver ner dina (rosa,lila,orange) sen väljer ni tillsammans ut en från varje lista som kan passa bra ihop. Eftersom du verkar fundera på att ha med vitt så kan man alltid ha lite vita detaljer ifall man inte hittar dem inom färgtemat... Men om man ska återgå till de två färgförslagen du skrivit så gillar jag helt spontant off-white grönt brunt och lila.

Lebendig, en grej ni skulle kunna göra är att ni väljer ut kanske 2 turkosa nyanser och använder tillsammans med brunt. Turkos kan ju egentligen innebära flera olika typer av turkos. Dock lär man se upp med de turkosa nyanserna så det inte blir för mycket, utan att allting matchar..

• beeingme

Fracklands, det kommer bli kanon! Tror inte heller att jag, om jag någon gång skulle gifta mig, skulle passa i kritvitt jag heller :)

• beeingme

Emblas Mamma, jag tror att det kommer helt naturligt att en eller ett par färger är lite mer dominerande.. Men tror det kommer bli jättefint med lite gula rosor på borden :)

Svar på tråden Har man två eller tre färger!?!?