Inlägg från: Oktoberbrud2010 |Visa alla inlägg
  • Oktoberbrud2010

Laktosfri efterrätt?

Det jag kan säga är väl att ingen brukar märka någon skillnad på tårtorna hemma hos mig och de de får hos andra. Jag serverar bara laktosfritt här hemma, men så är jag ju drabbad.

Fast det är en princip som jag alltid kör, jag gör aldrig specialkost till någon gäst, utan anpassar hellre hela menyn till de som är allergiska, så att alla kan äta allt. Jag tycker liksom det blir trevligare så....

• Oktoberbrud2010

Ajdå Kattpoet.... ja då blir det ju knepigt.

Det är väl mest att både jag och min BM har reagerat när man varit bortbjuden och så är det en enda person som får specialkost. Och den där känslan av att vara udda, annorlunda och kanske till på köpet känna att man ska känna sig så tacksam.

Älsklingens kusin hade en flickvän som var glutenallergiker och hon var rätt liten i maten ändå fick hon en form som skulle räckt till 4:a vid en av släktmiddagarna. Och så värdinnan som spänner ögonen i flickvännen, ät nu vi har ordnat det här BARA för dig!

I vårt umgänge är det oftast bara en eller två i ett sällskap som har någon allergi och då tycker jag att man kan anpassa hela menyn. Men det är klart i er situation blir det ju annat, å andra sidan så blir det ju inte heller någon som känner sig vare sig udda eller utanför....

Svar på tråden Laktosfri efterrätt?