VinterBrud82 skrev 2010-08-26 23:54:48 följande:
"Förlovning mer ett löfte att leva tillsammans??" Menar du då tills döden skiljer oss åt eller? Du skrev även, "Vissa ser förlovning som den stora grejen??"Alltså förlåt men jag blir lite upprörd. För mig är bröllopet det stora steget där man inför sina nära och kära (och gud) lovar varandra att alltid vara där och älska och stötta varandra genom vått o torrt. Förlovningen är ju startskottet på all planering inför den stora dagen.Förlova sig kan varenda tonåring på högstadiet göra om de så vill... men om man inte har ett mål med att gifta sig, då kan man väl lika gärna skaffa sig ett "brythjärta" från Guldfynd???
Jag skrev att VISSA anser att förlovning är den stora grejen. Nu är verken jag eller min sambo tonåringar som går på högstadiet. Men vi är inte heller 40år.
Och du skrev klart och tydligt att för dig är bröllop det stora steget. Vi är ateister/agnostiker (Ateism, saknar tror på att det finns gudar. Agnostiker, tvivlar på allt utom det säkra). Var tvungen att skriva båda för vi tycker lite olika och lutar åt olika håll. Då kanske du också kan räkna ut att vi inte är medlemmar i svenska kyrkan och den dagen då vi ska gifta oss så blir det ju inte i en kyrka och inför gud.
Det är ingen poäng för dig att bli uppröd. Eller du blir det så fort någon inte har samma åsikt som dig? Du behöver heller inte dra upp löjliga saker som "brythjärtan" utan att ha mer skinn på näsan.