• rewne

Att förlova sig? Titan, bra / dåligt?

Jag och min sambo funderar på att förlova oss den 13 januari 2011 (2års dagen) eller den 29 januari 2011 (hans födelsedag plus vi är i London över den helgen). Hade tyckt det varit bra att förlova sig på 2års dagen men sen hade det ju varit mysigt att göra det i London. Vilka dagar har ni förlovat elr? 

Hört att titan ska vara väldigt hållbart, och inte repas så lätt. Stämmer detta?

Sambon bär väldigt mycket, spelar trummor och gitarr. Han håller på med saker hela tiden som kan utsätta ringen för skada. Så vi behöver något som inte blir fult för snabbt. Förslag? 

• Svar på tråden Att förlova sig? Titan, bra / dåligt?
  • mamablues

Ni ska absolut inte välja vitguld isf för det repas väldigt snabbt och det kräver att man lämnar in den ofta för underhåll. Vi har beställt titanringar som förlovningsring och jag ska ha en vigselring i vitguld. Den kombinationen passar oss väldigt bra å det är fint ihop!

Titan är väldigt tåligt med sen beror det lite på vilken slipning man väljer. Vi har sidenmatt som tydligen ska vara den tåligaste ytan. Titan är oxå väldigt fint ihop med diamanter....

• rewne

Vad finns det för olika sidor för att titta på lite titanringar? 

Med tanke på att verken jag eller sambon är speciellt intresserad av bröllop och det. Ska jag satsa på en lite maffigare ring med en gång då för det känns som lite tråkigt att ta den "vanliga" släta förlovningsringen liksom.

• Runi
    rewne skrev 2010-08-21 21:24:44 följande:
    Vad finns det för olika sidor för att titta på lite titanringar?  Med tanke på att verken jag eller sambon är speciellt intresserad av bröllop och det. Ska jag satsa på en lite maffigare ring med en gång då för det känns som lite tråkigt att ta den "vanliga" släta förlovningsringen liksom.
    Du menar alltså att ni ska förlova er men inte är intresserade av att gifta er?
  • rewne

inget som intresserar oss just nu för stunden nej! Det lär dröja ett bra tag.

• Ezna
    rewne skrev 2010-08-21 20:55:01 följande:
     Vilka dagar har ni förlovat elr?   
    När jag eller sambon friat!!!
    I vårt fall blev det jag som gjorde det helt spontant!! DÅ förlovade vi oss!

• rewne

mysigt när det är spontant ;) hehehe.. tycker det är så svårt nu när man måste beställa ringar och allt det tar sådan tid =/

• tomlinn

vi friade varsin gång för säkerhetsskull, men anser att vi varit förlovade sedan första frieriet =)

Vi har haft våra titanringar i snart 2 år och de få lite patina, dvs ser inte ut precis som när de kom nyslipade från hantverkaren, men där vet jag två saker: dels kan man få dem upputsade om man vill, men patinan kommer tillbaks rätt fort, och dels ändras de sig inte särskilt mycket efter att det allra glansigaste försvinner. Min bror och svägerska har haft sina titanringar i 12 eller 13 år nu och de ser ut som våra har gjort sedan vi hade haft dem i ett par månader. jag har ingen egen erfarenhet av andra ytor än från-början-helblanka, men har förstått på andra trådar här att alla ytorna relativt snabbt blir likadana.

titanringar.se har de många ringar att titta på. Sök på amazon eller google efter wedding rings titanium så får ni ännu fler bilder. Min och D's ringar finns på www.spanskawilma.se/david/forlovningsringar-i-titan-ett-bildgalleri.

• VinterBrud82

titan kan du aldrig ändra storlek på om du skulle behöva det i framtiden... Jag valde bort det direkt då faktiskt.

• mamablues
    VinterBrud82 skrev 2010-08-22 00:30:22 följande:
    titan kan du aldrig ändra storlek på om du skulle behöva det i framtiden... Jag valde bort det direkt då faktiskt.
    Där har du faktiskt fel. Jag ringde till titanringar.com där vi beställde våra och frågade om just detta eftersom vi hade fått det beskedet i en guldaffär att det inte skulle gå att ändra. Han sa då att de brukar säga så i affärerna för att de inte vet bättre och för att kunna sälja guld istället. Det går alldeles utmärkt att ändra storleken enligt han iaf!! Det går ju att sätta i fler diamanter oxå om man vill i framtiden. Så du kunde köpt en titanring.
  • mamablues
    rewne skrev 2010-08-21 21:24:44 följande:
    Vad finns det för olika sidor för att titta på lite titanringar?  Med tanke på att verken jag eller sambon är speciellt intresserad av bröllop och det. Ska jag satsa på en lite maffigare ring med en gång då för det känns som lite tråkigt att ta den "vanliga" släta förlovningsringen liksom.
    titanringar.com har vi köpt våra på
Svar på tråden Att förlova sig? Titan, bra / dåligt?