• mamablues

Att förlova sig? Titan, bra / dåligt?

Ni ska absolut inte välja vitguld isf för det repas väldigt snabbt och det kräver att man lämnar in den ofta för underhåll. Vi har beställt titanringar som förlovningsring och jag ska ha en vigselring i vitguld. Den kombinationen passar oss väldigt bra å det är fint ihop!

Titan är väldigt tåligt med sen beror det lite på vilken slipning man väljer. Vi har sidenmatt som tydligen ska vara den tåligaste ytan. Titan är oxå väldigt fint ihop med diamanter....

• mamablues
    VinterBrud82 skrev 2010-08-22 00:30:22 följande:
    titan kan du aldrig ändra storlek på om du skulle behöva det i framtiden... Jag valde bort det direkt då faktiskt.
    Där har du faktiskt fel. Jag ringde till titanringar.com där vi beställde våra och frågade om just detta eftersom vi hade fått det beskedet i en guldaffär att det inte skulle gå att ändra. Han sa då att de brukar säga så i affärerna för att de inte vet bättre och för att kunna sälja guld istället. Det går alldeles utmärkt att ändra storleken enligt han iaf!! Det går ju att sätta i fler diamanter oxå om man vill i framtiden. Så du kunde köpt en titanring.
  • mamablues
    rewne skrev 2010-08-21 21:24:44 följande:
    Vad finns det för olika sidor för att titta på lite titanringar?  Med tanke på att verken jag eller sambon är speciellt intresserad av bröllop och det. Ska jag satsa på en lite maffigare ring med en gång då för det känns som lite tråkigt att ta den "vanliga" släta förlovningsringen liksom.
    titanringar.com har vi köpt våra på
Svar på tråden Att förlova sig? Titan, bra / dåligt?