• tomlinn

Att förlova sig? Titan, bra / dåligt?

vi friade varsin gång för säkerhetsskull, men anser att vi varit förlovade sedan första frieriet =)

Vi har haft våra titanringar i snart 2 år och de få lite patina, dvs ser inte ut precis som när de kom nyslipade från hantverkaren, men där vet jag två saker: dels kan man få dem upputsade om man vill, men patinan kommer tillbaks rätt fort, och dels ändras de sig inte särskilt mycket efter att det allra glansigaste försvinner. Min bror och svägerska har haft sina titanringar i 12 eller 13 år nu och de ser ut som våra har gjort sedan vi hade haft dem i ett par månader. jag har ingen egen erfarenhet av andra ytor än från-början-helblanka, men har förstått på andra trådar här att alla ytorna relativt snabbt blir likadana.

titanringar.se har de många ringar att titta på. Sök på amazon eller google efter wedding rings titanium så får ni ännu fler bilder. Min och D's ringar finns på www.spanskawilma.se/david/forlovningsringar-i-titan-ett-bildgalleri.

• tomlinn

Det finns också hantverkare som gör titanringar, och ganska många guldsmedsaffärer/smyckesaffärer verkar sälja dem. det finns gott om dem på utländska siter och där kan man också få legeringar om man vill. om man inte hittar det man vill ha på titanringar eller vill ha något helt egendesignat eller så, alltså.

Svar på tråden Att förlova sig? Titan, bra / dåligt?