• Aleta

Svärmor förstörde bröllopsdagen...hur skulle ni göra?

Så hemskt tråkigt att hon förstörde stämningen för er!

Uppenbarligen så har ju alla insett att problemet ligger hos henne, så försök att skaka av dig den otrevliga känslan hon gett er och istället tänka på alla glada vänner och släktingar som var där. Fokusera verkligen på allt som var roligt så att ni inte förstör minnet av er bröllopsdag och allt positivt som alla andra gäster förde med sig. Det är inte lätt, eftersom man får en klump i magen av folk som beter sig så illa, men försök verkligen tillsammans. Prata om alla positiva saker och minns dem så att ni bygger upp en ny och bättre känsla än den ni har nu.

Vad gäller din svärmor så tycker jag att din man ska berätta för henne hur sårade ni är över hennes barnsliga beteende och att hon kan återkomma när hon har accepterat att du nu är kvinnan i hans liv som han älskar. Genom att inte godkänna dig så godkänner hon ju inte heller honom och hans livsval. 
    Säg att ni inte kommer att höra av er till henne mer, men att ni lämnar en dörr öppen för henne om hon kan förstå att du är en i familjen och någon hon måste släppa in. En ursäkt skulle vara på plats också. Lägg helt enkelt bollen hos henne och sätt ner foten hårt.

Jag har en vän som faktiskt gjorde slut med sin pojkvän pga hans mamma. Hon klarade inte av alla trakasserier och oförskämdheter. Pojkvännen var alldeles för mesig mot sin mamma och sa aldrig ifrån heller, så hon kände att det inte skulle kunna fungera hur mycket de än tyckte om varandra. Jag förstår att du fick sådana känslor vid altaret. Hoppas att ni och framför allt din man nu kan visa en enad front mot din svärmor för det är det enda som kan hjälpa tror jag. Hon kommer annars att fortsätta att visa sitt missnöje så länge hon känner att hon kan. 

• Aleta

Jag blir också alldeles förfärad när jag läser om hur hon behandlade hunden för att på något sätt straffa dig!

Nej, släpp aldrig någon du älskar i närheten av henne. Kan man vara så kall att man plågar ett oskyldigt djur på det viset så är det något som är fel. Jag skulle aldrig lita på henne. Tur att de bor så långt bort.

Svar på tråden Svärmor förstörde bröllopsdagen...hur skulle ni göra?