• Pokaloo

Svärmor förstörde bröllopsdagen...hur skulle ni göra?

Kan bara säga att det är synd att ni upptäckte det sent. Men nu vet i vad som gäller.

Min blivande svärmorsa är oxå helt störd.. Hon undrade varför vi ska gifta oss när hon själv gifte sig för något år sen o hennes dotter oxå o hon bekostade bröllopet. Nu när hennes son ska gifta sig vill hon inte lägga ut ett skit inte ens hjälpa till o tillade att hon inte är så engagerad i det här bröllopet.

Killen ringde för att säga att hon endast är välkommen till vigseln men inte till mottagningen så gnällde hon något över telefonen o la på luren. Hon skickade ett brev där hon tycker att min kille borde göra slut innan det är försent. Jag har aldrig varit elak mot henne, oartig eller dylikt. Bara trevlig snäll o jämt ställt upp men näää det räcker inte. Hon vill bli matad med pengar o presenter osv för att acceptera mig.

Till killens morbröder har hon ringt o ljugit om att vi inte bjudit henne på bröllopet när hon själv i brevet skrev att hon inte tänker komma, vilket har lett till att ingen från killens sida kommer på bröllopet då de är så jävla konflikträdda o ställer sig så klart bakom sin "lilla syster" trots att dem känner mig o vet vem jag är o hur jag funkar osv efter 8 år tillsammas. Så vi ringde upp dem o fick reda på allt. Hon utmålade mig till rena djävulen för killens morbröder o att han offrat allt för mig o att jag inte gjort något för honom o att jag hjärntvättar honom osv.

Killen tog kopia på hennes brev o det brev han skrev tillbaka till henne för att visa vilken lögnaktig morsa hon är.

Så jag kan säga att du inte är ensam om att få en störd svärmorsa på köpet.. men turen är att min kille har insett nu att hans morsa aldrig gillat mig vilket jag sa till han för ca 6 år sen men han tyckte att jag var paranoid men tills brevet damp ner i lådan o han läste brevet så bad han mig om ursäkt för att han inte trodde på mig.

Hon är ute ur vårat liv, hon är inte välkommen på bröllopet som kommer att va den 28/8 o vi har stött på henne typ 4 ggr inne i stan o vi titta inte ens på henne eller ens hälsar på henne. Vi ignorerar henne llika mkt som hon ignorerar oss.
    Gör ni samma sak så har ni ett problem mindre. Jag hoppas bara häxan inte dyker upp objuden på bröllopet för då kommer killen att bli rosen rasande o stå o skälla ut henne o säkert krossa  något om han inte slår sönder henne. Hon har verkligen förstört för min kille.

All lycka till er =)

Svar på tråden Svärmor förstörde bröllopsdagen...hur skulle ni göra?