• sun moon

Svärmor förstörde bröllopsdagen...hur skulle ni göra?

Usch säger jag bara.. Skickar en tröstkram till er  

Din man (tänk att han är det nu ) får ta ett snack med morsan tycker ju jag.. 

• sun moon

Märklig människa, hon kan inte må bra och alla andra runt henne mår också dåligt. Förstår inte män som går runt och smyger för att inte göra frun, mamma osv arga.. 

• sun moon

Oavsett om du hade varit världens hemskaste människa så är det din mans val att gifta sig med dig och inte hennes Hon har inget med er att göra, hon ska bara vara glad och tacksam över att hennes som har hittat kvinnan i sitt liv. 

Jag ska verkligen göra mitt bästa för att bli världens bästa svärmor. (Har själv två söner) Min nuvarande svärmor var väääldigt gnällig i början av vårt förhållande vilket gjorde mig ledsen och arg. Varför kan man inte unna sin son att träffa någon han älskar när han är 43år? Visst är hon gnällig fortfarande ibland med kommentarer "Jag trodde att du hade glömt bort mig" "Var snäll och glöm inte mig" med tårar i ögonen när man hälsar på.. till min BM alltså. Men min svärmor är psykiskt sjuk. Ängslig och orolig hela tiden. 

Får hoppas att min BM slipper att ta and om henne på bröllopet och kan njuta av vår dag. Har redan pratat med han om det och hans syster som ska vara tärna. 

• sun moon

Ibland tänker jag faktiskt "Hon är gammal och kommer inte finnas kvar i all evighet" Känner att jag är elak då men ibland orkar jag inte med min svärmors gnäll.

Jag blir faktiskt ledsen ibland inom mig som när hon t.ex. säger till min man när vi alla var hos henne "kan du inte komma hem själv en dag" Hon är väldigt klängig på min man och tycker att han helst ska finnas där för henne alltid. 

Min man har alltid varit snäll och aldrig riktigt haft en trots-frigörelseperiod och får ganska lätt dåligt samvete. Knepigt detta med svärmödrar och deras söner.  

Jag har iaf lovat mig själv att aldrig bli så.  

Svar på tråden Svärmor förstörde bröllopsdagen...hur skulle ni göra?