Inlägg från: StårBrud2011 |Visa alla inlägg
  • StårBrud2011

ska jag ta mannens efternamn vid bröllopet eller efter resan när vi e hemma?!?!

vi tänkte åka på resan dagen efter bröllopet.. det blir en söndag..
    hur gör man?

ska jag ändra mitt efternamn efter vi kommit hem från resan?!
    för annars stämmer ju itnve efternamnet på passet om jag ändrar under vigseln?!

• Svar på tråden ska jag ta mannens efternamn vid bröllopet eller efter resan när vi e hemma?!?!
  • StårBrud2011

men då behåller jag mitt efternamn på hinderprövningen.. o så byter jag när jag kommer hem... tack för svaret

• StårBrud2011

Alorna skrev 2010-08-24 12:49:06 följande:
    Kan man ändra sitt efternamn i förväg?

låter konstigt iaf.. men vem vet..
    men man har annat att göra i förväg så blir bäst att göra det efteråt.. iaf för min del!!

• StårBrud2011

Alorna skrev 2010-08-24 12:58:50 följande:
    Hade varit kanon om det gick att göra i förväg då jag behöver nytt pass inför thailandsresan i januari och sen gifter vi oss i augusti och ska då behöva skaffa ännu ett nytt pass. Inte jätteroligt direkt.

fast 7 månader i förväg låter ganska långt!!!

• StårBrud2011

Kattpoet skrev 2010-08-24 12:58:34 följande:
    Ja man kan byta i förväg, kolla upp med skatteverket.

o i efterhand med va!!!
    så när jag kommer hem kan jag bara gå in på skatteverket o byta?!

• StårBrud2011

anne på grönkulla skrev 2010-08-24 13:00:40 följande:
    Du kan inte byta före vigseln, men du kan anmäla före vigseln och då börjar det gälla i och med att vigseln äger rum.

inte på Passet heller?

• StårBrud2011

NU ahr jag pratat med skatteverket..

Man kan åka med sitt gamla pass.. för dem får inte papper på vigseln förrrens efter några dagar o sen tar den ytterliggare några dagar innan myndigheter o annat har det.. så man kan både åka i väg med det gamlsa OCH få komma hem igen..

Svar på tråden ska jag ta mannens efternamn vid bröllopet eller efter resan när vi e hemma?!?!