Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tänker ni brudar konservera er brudbukett?

Mitt råd som florist är faktiskt att låta bli att konservera den. Jag tycker ärligt atlat inte att det blir ett resultat som är värt det jobb man måste lägga (det är därför det blir så dyrt) det tar mer tid än att göra buketten från början. Och du har rätt; småningom bleks färgerna ändå.

Vore det jag, skulle jag lägga pengarna på att få buketen proffessionellt fotad och dra upp bilder stora som tavlor. Kanske tom tre att ha i rad eller så.

Och sedan skulle jag hoppas att maken fattar att just de blommorna vore romantiskt att få på bröllopsdagarna framöver. Att verkligen väcka minnena med. Om och om igen. Jag tycker det är så himla gulligt ffa när gamla farbröder kommer in och köper till sina fruar det som var i brudbuketten.

• passionsblomman

eigollet skrev 2010-08-24 17:29:50 följande:
    Och passionsblomman: Mycket mer romantiskt att få brudbuketten om och om igen, än att titta på något gammalt dammigt  ;) !

Ja! Och det är just att dra upp de där proffsbilderna på canvas jag också menar. Det kommer jag då själv att göra den dag det blir aktuellt. Närbilder på blommor är dessutom rent allmänt vackert.

• passionsblomman

Lara C skrev 2010-08-25 18:19:20 följande:
    Lite OT men jag kom att tänka på att morfar köpte röda nejlikor till mormor varje år på deras bröllopsdag. Strax innan den 60:e bröllopsdagen lade han en sådan bukett på hennes kista istället. Det var så väldigt fint och jag börjar gråta bara jag tänker på det. Så, jag håller med om att det är bättre att fota den och hoppas på att få samma blommor på bröllopsdagen istället.

Jag tycker inte alls det är OT med tanke på ämnet att minnas sin bröllopsdag.

Detta är ett STRÅLANDE exempel på det jag brukar försöka förklara när folk börjar dilla om "men det är ju begravningsblommor2 om ena och andra sortens blommor.

Faktum är ju att vi OFTA väljer blommor vi vet att den som dött älskade eller som den förknippas med på endera sättet.
    Sannolikheten att favoritblommor hamnar i ens brudbukett är stor, och det är därför ingen dum gissning att den som dött gärna hade sett samm sorts blommor på sin kista/grav.

Jag tycker det är hur fin som helst!

Svar på tråden Tänker ni brudar konservera er brudbukett?